حضور پررنگ تجاری‌سازان در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی مشهد

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت‌های خودروسازی کاروتجاری با استقبال از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد در شاهراه ترانزیتی به کشورهای حوزه CIS حضور پیدا می‌کنند. استان خراسان‌رضوی به واسطه قرار گرفتن در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط ترانزیتی کشور میزبان طیف گسترده‌ای از شرکت‌های حمل‌ونقل و خدمات پس از فروش خودروهای کاروتجاری است. نقش محوری خراسان‌رضوی در حمل‌ونقل داخلی و ترانزیتی کشور همواره موجب شده است تا نمایشگاه‌های خودرو برگزارشده این استان با استقبال طیف وسیعی از شرکت‌های فعال خودروهای کاروتجاری مواجه شود.
بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد نیز از این قاعده مستثنا نبوده و تا امروز توانسته است نظر بسیاری از تجاری‌سازان کشور را برای حضور پررنگ در این استان جلب کند. خراسان‌رضوی از مسیرهای اصلی تجارت غرب با شرق بوده و امروز نیز قرارگرفتن در محور تجاری و مبادلاتی شمال به جنوب، همچنان جایگاه تاریخی این استان را حفظ کرده است. این منطقه علاوه‌بر تردد 25 تا 30میلیون مسافر در سال، در ترانزیت و جابه‌جایی بار و کالا نیز در رتبه‌های نخست کشور قرار دارد. وجود 539 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و 302 کیلومتر با افغانستان و ارتباط و اتصال با بازار 100میلیون نفری آسیای‌میانه موجب شده است استان خراسان‌رضوی نقش‌محوری در حمل‌ونقل و ترانزیت کشور داشته باشد.
ازسوی‌دیگر، این استان یکی از کوتاه‌ترین و آسان‌ترین مسیرهای دسترسی کشورهای مزبور به کریدورهای ترانزیتی و آب‌های آزاد است و چهار پایانه مرزی دوغارون، سرخس، لطف‌آباد و باجگیران مبادی اتصال با این کشورهاست. استان خراسان رضوی در هر دو حوزه حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی دارای شرکت‌ها و توان حمل‌ونقل مناسبی است و همین موضوع اصلی‌ترین دلیل استقبال تجاری‌سازان از نمایشگاه خودرو مشهد در بیست‌ودومین دوره برگزاری آن است. هم اکنون در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی 132 شرکت حمل‌ونقل و چهار پایانه مرزی و در حوزه حمل‌ونقل داخلی کالا 259 شرکت و یک پایانه بار در این استان فعال است که لزوم توجه ویژه تجاری‌سازان به این استان را نمایان می‌سازد. بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد در روزهای 9 تا 12 شهریورماه امسال و از ساعت 16 تا 22 شب در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان خواهد بود.



منبع