جنرال‌موتورز باتری‌های اولتیوم را برای ارتش آمریکا ارتقا بخشید

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت زیرمجموعه جنرال‌موتورز «GM Defense» توسط واحد نوآوری دفاعی (DIU) برای توسعه نمونه اولیه بسته باتری اولتیوم برای آزمایش و تجزیه و تحلیل روی پلت‌فرم‌های وزارت دفاع انتخاب شده است. به‌گفته جنرال‌موتورز این باتری از سلول‌های الکتریکی بزرگ و کیسه‌ای‌شکل تشکیل شده که می‌توان چیدمان آن‌ها را به‌صورت افقی یا عمودی تعیین کرد و قابلیت‌های گفته‌شده به‌طراحان اجازه می‌دهد از این نوع باتری روی مدل‌های مختلفی از خودرو استفاده کرده و با توجه به‌ساختار خودرو آن را شخصی‌سازی کنند. DIU به‌یک طراحی مقیاس‌پذیر نیاز دارد که می‌تواند روی وسایل نقلیه نظامی تاکتیکی از آن بهره گرفته شود و GM Defense از پیشرفته‌ترین فناوری باتری جنرال‌موتورز یعنی پلت‌فرم Ultiumبرای آن استفاده خواهد کرد.DIU یک سازمان وزارت دفاع است که هدف آن تسریع پذیرش فناوری تجاری درسراسر ارتش ایالات‌متحده است. فناوری‌های الکتریکی باتری‌های تجاری به‌بلوغ خود ادامه می‌دهند و در این شرایط جنرال‌موتورز با سرمایه‌گذاری سنگین به‌دنبال توسعه خودروهای الکتریکی و فناوری‌های خودران است. فرآیند ساخت باتری اولتیوم جنرال‌موتورز با همکاری بخش فناوری‌های شیمیایی شرکت ال‌جی صورت می‌گیرد که سابقه درخشانی در ساخت باتری‌های مورد نیاز خودروهای الکتریکی دارد. طراحی منحصر به‌فرد باتری اولتیوم به این قطعه کمک می‌کند توانی بین ۵۰ الی ۲۰۰ کیلووات را ارائه دهد و قابلیت شارژ سریع متناوب نیز می‌تواند باتری را به‌سرعت تا سطح ۲۰۰ کیلووات شارژ کند. البته پلت‌فرم‌های جنرال‌موتورز قابلیت استفاده از پکیج‌های باتری تا ظرفیت ۸۰۰ ولت را دارند و بنابراین می‌توان از باتری‌های بزرگ‌تری در خودروهای جنرال‌موتورز بهره گرفت.
جنرال‌موتورز می‌گوید پلت‌فرم Ultium کاندیدای ایده‌آلی برای چنین پروژه‌ای است؛ زیرا معماری ترکیبی باتری خودروهای الکتریکی و سیستم پیشرانه آن می‌تواند قدرت، برد و مقیاسی فراتر از هر فناوری دیگری ارائه دهد.
به‌گفته جی‌ام‌دیفنس، پلت‌فرم Ultium ماژولار و مقیاس‌پذیر است و از مواد شیمیایی و فاکتورهای شکل سلولی مختلف در آن‌ استفاده می‌شود. این مزیت منجر به‌آن می‌شود که به‌محض ارائه فناوری‌های جدید درحوزه باتری بتوان آن‌ها را با سیستم جنرال‌موتورز سازگار کرد.
پیش از این ارتش آمریکا برای استفاده از پیکاپ‌های برقی هامر جنرال‌موتورز درخواست داده بود و ارتش آمریکا در آن زمان گفت که می‌خواهد پیکاپ الکتریکی را ارزیابی کند تا ببیند آیا نیاز آن برای یک باتری الکتریکی سبک تا سنگین را برآورده می‌کند و آیا می‌تواند از کاهش اتکا به‌سوخت‌های فسیلی درمحیط‌های عملیاتی و پادگانی پشتیبانی کند یا خیر. با تایید آخرین اعلامیه، می‌توان حدس زد که نمونه اولیه بسته باتری مبتنی بر Ultium GM Defense برای وزارت دفاع درحال توسعه است و ممکن است براساس باتری بزرگ GMC Hummer EV با ظرفیت قابل استفاده 217.2 کیلووات-ساعت باشد. البته این تنها حدس و گمان است؛ اما عکسی که GM Defence برای همراهی با بیانیه مطبوعاتی خود انتخاب کرده، دقیقا بیانگر آن است که یک بسته باتری بزرگ برای خودروهای هامر الکتریکی درنظر گرفته شده است.



منبع