تولید پیشرانه پیل سوختی در قلب باواریا

قوای محرکه کراس‌اوور iX5 هیدروژنی از یک مجموعه سلول سوختی و دو تانک هیدروژن تشکیل شده است. مجموعه سلول سوختی واکنش شیمیایی را در زمان ترکیب هیدروژن با اکسیژن هوا انجام می‌دهد تا الکتریسیته تولید شود و این الکتریسیته برای شارژ باتری کارایی به‌کار می‌رود. باتری سپس پیشرانه الکتریکی ۳۶۸اسب‌بخاری را پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب کراس اوور ب‌ام‌و می‌تواند بدون آسیب زدن به محیط‌زیست تردد کند.

این موضوع بار دیگر خود را نشان می‌دهد زیرا ژرمن‌ها تولید قوای محرکه هیدروژنی را در مرکز تخصصی خود در مونیخ شروع کرده‌اند.

هیوندای و تویوتا بزرگ‌ترین و مشهورترین برندها در این زمینه به‌شمار می‌روند، البته ب‌ام‌و نیز سرمایه‌گذاری مناسبی را روی این تکنولوژی انجام داده است.

اخبار پیشین نشان می‌دادند ب‌ام‌و شاید محصولات هیدروژنی را عرضه کند اما این موضوع درحال‌حاضر محتمل به‌نظر می‌رسد زیرا ژرمن‌ها گفته‌اند این تکنولوژی امیدهای زیادی را برای نسل بعدی محصولات زنده می‌کند.



منبع

البته این دو خودروساز چندسال است که همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و سابقه همکاری در زمینه قوای محرکه سلول سوختی هیدروژنی به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد.

اگرچه توضیحات بالا به‌صورت کاملا ساده ارائه شدند اما ب‌ام‌و تاکید کرده است سلول‌های سوخت مجزا از تویوتا تامین می‌شوند.

تا چند سال پیش بسیاری معتقد بودند هیدروژن؛ سوخت آینده خواهد بود اما حالا به‌نظر می‌رسد با هجوم خودروهای الکتریکی به بازار این روند کاملاًتغییر کرده و هیدروژن شاید به جایگاه مدنظر قبلی نرسد. به‌رغم این تغییر و تحولات، چند خودروساز در حال کار روی قوای محرکه سلول سوختی هیدروژنی هستند.

اولیور زیپس، مدیرعامل ب‌ام‌و با انتشار بیانیه‌ای گفت: «قوای محرکه هیدروژنی نقشی کلیدی در رسیدن به وضعیت کربن خنثی در جاده‌ها بازی می‌کند. ب‌ام‌و باور دارد خودروهای هیدروژنی به‌خوبی در کنار خودروهای الکتریکی قرار می‌گیرند و تصویر حمل‌ونقل پاک در آینده را کامل می‌کنند.»

این قوای محرکه در ناوگانی کوچکی از کراس‌اوورهای iX5 هیدروژنی نصب خواهند شد و کارهای مربوط به تست و بررسی آن‌ها از اواخر سال جاری میلادی شروع می‌شود.