توسعه موتورهای برقی با ایستگاه‌ های شارژ باتری هوندا

تاکنون وب‌سایت رسمی هوندا برای Power Pack Exchanger e: station تنها اتصالات برق پیکربندی‌شده برای مطابقت با مشخصات ژاپنی و هندی را فهرست کرده‌ است. درحالی که به‌نظر می‌رسد هوندا ایستگاه‌هایی مانند این را در بازارهای دیگر عرضه کند، اما تاکنون این شرکت به‌برنامه‌ای در این خصوص اشاره نکرده است.



منبع

هوندا ایستگاه‌های Power Pack Exchanger e را زنجیره‌ای کرده است؛ بنابراین می‌توان بیش از یک واحد را به‌یکدیگر متصل کرد تا به‌عنوان یک ایستگاه بزرگ عمل کنند. آن‌ها را به‌نوعی مانند لگوها در نظر بگیرید؛ جایی که می‌توان آن‌ها را به‌یکدیگر متصل کرد تا درصورت نیاز ساختار بزرگ‌تری ایجاد کنند.

از طرف اپراتور، هوندا می‌گوید که مدیریت تمام عملکردهای مهم توسط Honda Power Pack Cloud انجام می‌شود. این سیستم موارد مهمی مانند وضعیت شارژ باتری، مکان باتری، ثبت‌نام کاربر و پرداخت را تنظیم می‌کند.

هر شیار باتری دارای طراحی زاویه‌دار نسبت به‌آن است که این امر سبب سهولت و سرعت بخشیدن به‌جاگذاری و برداشتن باتری توسط کاربران می‌شود. علاوه‌بر این، هوندا می‌گوید باتری‌های مصرف‌شده واردشده در ایستگاه‌های آن به‌طور خودکار شروع به‌شارژ می‌کنند و کاربر نیازی به‌انجام کاری غیر از وصل کردن باتری مصرف‌شده ندارد.

این ایستگاه‌های شارژ در مرکز توکیو استفاده خواهد شد؛ زیرا هدف آن ترویج گسترش استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در این شهر است. قرار است این فناوری در هند نیز مورد استفاده قرار گیرد. جایی که این بسته‌ها انرژی مورد نیاز برای تاکسی‌های ریکشای سه‌چرخ برقی را تامین می‌کنند.

استفاده از این پک‌های باتری نیز نسبتا ساده است. کاربران یک کارت تراشه خواهند داشت که از آن برای برقراری ارتباط بدون تماس با ایستگاه HPPEe استفاده می‌کنند. سپس آن‌ها می‌توانند باتری مصرف‌شده خود را در اختیار یک ایستگاه شارژر خودکار باز قرار دهند و همچنین یک باتری کاملا شارژشده را از آن خارج کنند.

علاوه‌بر این، ایستگاه‌های HPPEe عملکرد خنک‌کننده باتری را ادغام می‌کنند تا از آسیب به‌سلول‌های باتری که می‌تواند در اثر گرمای بیش از حد ایجاد شود، جلوگیری کند.