تنها کشنده مجهز به موتور ۱۳لیتری «کامینز» به بازار ایران می‌آید

آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو اصفهان از محصول جدید خود با برند «شاک‌موتو» رونمایی کرد. نخستین محصول این برند که قرار است در سگمنت کامیون‌های سنگین رقابت کند، با موتوری ۵۲۰ اسب‌بخاری به بازار عرضه می‌شود که به‌نظر می‌رسد کار رقبا را در این بازار سخت‌ کند. این در حالی است که به‌گفته مجتبی ضیایی، مدیر بازاریابی آرین‌دیزل این کامیون با آپشن‌های استانداردی عرضه خواهد شد که در هیچ یک از مدل‌های موجود در بازار دیده نمی‌شود و همین تبلیغی مشخص برای این برند خواهد بود.

مدیر بازاریابی آرین دیزل همچنین اظهار کرد: «امکانات رفاهی این خودرو ازجمله کولر درجا، دوربین ۳۶۰ درجه، خروجی برق ۲۲۰ ولت و سنسور باران در سایر خودروهای بازار دیده نمی‌شود.» وی ادامه داد: «گیربکس این خودرو برند فست است که برای شرکت شاکمن است و از این نظر مطمئنا به مشکلات تامین برخورد نمی‌کنیم.»

مصرف سوخت «شاک‌موتو»؛ ۳۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

وی افزود: «با توجه به بیشتر شدن محصولات آرین پارس موتور و برنامه‌های آتی این برند برای آینده و خوشنامی این برند، درخواست‌های زیادی از اقصی نقاط کشور برای افزایش نمایندگی‌ها داریم و امیدواریم از این طریق بتوانیم خدمات پس از فروش را در زمینه های امداد سیار، خدمات رسانی و گارانتی و سرویس افزایش دهیم.»

این کامیون از باک ۳۰۰ لیتری و یک باک ۷۰۰ لیتری برخوردار است که درمجموع ظرفیت ۱۰۰۰ لیتری را برای این کامیون به همراه دارد.»

مدیر بازاریابی آرین دیزل ادامه داد: «با توجه به این که کامیون‌های باری و کمپرسی جفت‌محور هم در آینده به سبد محصولات اضافه می‌شود معتقدیم که سبد کاملی را به بازار عرضه خواهیم کرد.»

مدیر بازاریابی آرین‌دیزل درخصوص انتخاب برند شاک‌موتو به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «برند مادر شاکمن در بسیاری از کشورها محصولات خود را با برند شاک‌موتو عرضه می‌کند.»

وی همچنین در خصوص سایر قابلیت‌های این محصول جدید اظهار کرد: «مانیتور مولتی‌مدیای هوشمند این خودرو فشار باید تایرها را نشان می‌دهد. دوربین‌های ۳۶۰ درجه نیز به راننده کمک می کند از طریق مانیتور اطراف خودرو را ببیند؛ درحالی‌که این امکان را دارند که روی تریلر هم دوربین نصب کنند. آینه‌های جانبی هم گرم‌کن دارند که در فصول سرد از یخ‌زدگی آینه‌ها جلوگیری می‌کند و رانندگی ایمن را برای سرنشینان فراهم می‌کند. تنظیم آینه‌ها نیز از داخل کابین به‌صورت برقی انجام می‌شود.»

«شاک‌موتو» با موتور کامینز ۵۲۰ اسب‌بخاری

وی با بیان این‌که محصول جدید استانداردهای روز را پاس می‌کند، افزود: «این خودرو از بخاری درجا، کولر درجا، دوربین خط‌خوان، سیستم AUBS ترمز اضطراری، سیستم کمک‌راننده برای جلوگیری از حرکت به عقب در سربالایی‌ها برخوردار است.»

وی همچنین بیان کرد: «تمرکز ما بیشتر به این سمت رفته است که محصولات خود را با توجه نیاز مشتریان نسبت به سایر رقبا متمایز کنیم. همین که محصول متفاوت با بازار باشد بهترین تبلیغ برای خودروهاست.»

یکه‌تازی کامیون جدید با قدرت ۵۲۰اسب‌بخاری

ضیایی افزود: «با آن که برخی از این آپشن‌ها نسبتا گران هستند، اما به‌صورت استاندارد روی این خودرو وجود دارد.»

وی افزود: «این خودرو به‌دلیل برخورداری از قیمت مناسب در ازای آپشن‌های مختلف، به طور قطع اختلاف قیمت زیادی بین کارخانه و بازار خواهد داشت.»

توسعه شبکه نمایندگی‌ها

توسعه سبد محصولات «شاکمن» و «جک»

وی همچنین بیان کرد: «در آینده سبد محصولات خود را متنوع‌تر خواهیم کرد که در این زمینه کامیون باری جفت‌محور و کمپرسی تا پایان سال رونمایی خواهد شد. احتمالا برای سال آینده هم یک یا دو کشنده دیگر به سبد محصولات خود اضافه می‌کنیم. روی چند محصول دیگر هم برای اضافه شدن به سبد محصولات شرکت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

مجتبی ضیایی افزود: «نخستین محصول این برند که توسط آرین‌دیزل وارد می‌شود، کشنده تک‌محور X۵۰۰۰ است.»

وی درخصوص زمان تحویل این خودروها هم گفت: «باتوجه به آن‌که ابتدای کار با برند شاک‌موتو هستیم، نخستین تحویل احتمالا اواسط بهمن‌ماه خواهد بود. تحویل محصولات فروخته‌شده در نمایشگاه اصفهان نیز ۹۰ روز کاری خواهد بود.»

ندرلو اظهار کرد: «تمام تناژ مجوز این خودرو ۴۴ تن است. گیربکس آن از نوع AMD است و با قطر صفحه کلاژ ۴۳۰ میلی‌متر به یک خودرو قدرتی تبدیل می شود و از سایر رقبا متمایز می شود. مصرف سوخت متوسط (ترکیبی) آن با بار، بدون بار، در جاده و در مراحل تستی که انجام شده ۳۸ لیتر بر ۱۰۰کیلومتر است که هم‌سطح مدل های اروپایی است.»

افزایش فروش «شاکمن» در سال آینده

توزیع قطعات یدکی بین نمایندگی ها

کارشناس فنی شرکت آرین پارس موتور با بیان این‌که براساس دستورالعمل سازمان بازرسی و وزارت صنایع موظفیم که دو سال یا ۲۰۰هزار کیلومتر به این خودرو گرانتی ارائه کنیم و قطعات آن را ساپورت کنیم، تصریح کرد: «این دوران گارانتی است اما دوران ساپورت خودروها، ۱۰ سال بعد از تحویل آخرین خودرو به مشتریان خواهد بود. ۲۲ نماینده در سطح کشور نیز داریم که در بحث خدمات پس از فروش به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند.»

تحویل نخستین سری از کامیون‌های «شاکمن» از بهمن‌ماه

وی اظهار کرد: «این خودرو تمام استانداردها را پاس می‌کند.»

ندرلو همچنین با بیان این‌که کشنده جدید آرین دیزل، قدرتمندترین کشنده بازار ایران محسوب می‌شود و با توجه به پیشرانه‌اش، در رنج کشنده‌های ۴۴ تن قرار می‌گیرد، تاکید کرد: «قطعات این خودرو به ایران وارد شده است و براساس تعدادی که در برنامه تولید داشتیم و برآوردی که انجام شده، قطعات تامین شده و در اختیار نمایندگان قرار گرفته است.»



منبع وی اظهار کرد: «برای سال جاری در نظر داریم ۲۵۰ تا ۳۰۰ دستگاه را تا پایان سال تحویل دهیم، اما برای سال بعد برنامه افزایش فروش خواهیم داشت.»

عرضه «X۵۰۰۰» با آپشن‌های گران و استاندارد

مسعود ندرلو، کارشناس فنی خدمات پس از فروش آرین پارس موتور نیز با اشاره به موتور قدرتمند این محصول اظهار کرد: «موتور کامیون شاک‌موتو از موتور کامینز ۵۲۰ اسب‌بخار است که با ترمز موتور دومرحله‌ای و توربوشارژ هولست و اینترکولر یکی از موتورهایی است که می‌توان گفت در محصولات مشابه از آن استفاده نشده است.»

ضیایی تصریح کرد: «گارانتی رسمی این خودرو همان گارانتی است که شرکت معرفی می‌کند، اما شاکمن به‌صورت غیررسمی وعده داده؛ درصورتی‌که گیربکس این خودرو با مشکل مواجه شود، آن را تعویض خواهد کرد. این وعده شاکمن در واقع نوعی ضمانت از عملکرد گیربکس است.»

ضیایی درخصوص قیمت این خودرو با اشاره به این‌که در نمایشگاه اصفهان هم فروش ویژه انجام شده، گفت: «قیمت این خودرو حدود ۳.۵میلیارد تومان است اما هنوز رقم قطعی مشخص نیست.»

وی درخصوص آپشن‌های رقابتی این خودرو عنوان کرد: «این آپشن‌ها به صورت پیش فرض روی محصول تعبیه شده و انتخابی نیست.»

وی درخصوص برنامه این شرکت برای توسعه محصولات جک هم گفت: «قرار است روی برند جک نیز محصولات متنوع‌تری را در تناژهای مختلف عرضه کنیم. هنوز تناژها قطعی نشده است اما احتمالا ۱۲ تن جک هم عرضه خواهیم کرد.»

کارشناس فنی خدمات پس از فروش آرین پارس موتور همچنین تصریح کرد: «این محصول ۴ در ۲ است و دو چرخ محرک و دو چرخ متحرک دارد و قرار است در آینده نسخه ۶ در ۴ رونمایی شده و در محصولات ما قرار گیرد.

دوسال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر؛ گارانتی شاک‌موتو

وی افزود: «کامیون جدید بین خودروهای چینی بالاترین توان را دارد و با رقم ۵۲۰اسب‌بخار نسبت‌به سایر رقبا ۳۰ تا ۴۰اسب‌بخار قدرت بیشتری دارد.»

این مدیر آرین‌دیزل در ادامه اظهار کرد: «درحال‌حاضر ۲۲ نمایندگی داریم و در حال افزایش شبکه نمایندگی‌ها هستیم. تا پایان سال نیز حداقل ۵ نمایندگی دیگر در سایر استان‌ها اضافه خواهد شد.» وی گفت: «با توجه به این‌که علاوه بر شاک‌موتو، برند جک هم توسعه پیدا خواهد کرد، به یک شبکه قوی‌تر نیاز داریم.»

۱۰۰۰ هزار لیتر حجم باک «شاک‌موتو»

وی افزود: «این محصول دارای موتوری ۱۳ لیتری است و به‌روزترین تیپ موتور کامینزی است که در کل جهان مورد استفاده قرار می گیرد. گیربکس این کامیون نیز از برند فست است و با ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب در این خودرو تعبیه شده است. با ریتاردر ۵مرحله‌ای یکی از گیربکس‌های قدر روز دنیا محسوب می‌شود.»

وی بیان کرد: «‌هم‌زمان با افزایش تولید سمت فروش‌های سازمان هم خواهیم رفت.»

ضیایی با اشاره به برتری کامیون شاکمن نسبت به سایر رقبا اظهار کرد: «مشخصات فنی شاکمن از سایر رقبا بالاتر است. این محصول تنها خودرو با موتور ۱۳ لیتر کامینز در بازار است.»