تمام پارکینگ‌های بزرگ در فرانسه ملزم به نصب پنل‌ های خورشیدی در سقف شدند

سناتور اگنس پانیر-روناچر طی مناظره اخیر توضیح داد: «ما نباید اجرای کربن‌زدایی اقتصاد خود را به‌تاخیر بیندازیم. به‌نظر نمی‌رسد دولت فرانسه به‌اپراتورهای پارک خودرو که مجبور به‌نصب سقف پانل‌های خورشیدی گران‌قیمت هستند هیچ‌گونه کمک مالی ارائه دهد. هرچند استثناهایی هم وجود دارد. برای مثال پارکینگ‌هایی که دارای محدودیت‌های فنی، ایمنی، معماری، میراث و محیطی هستند، ممکن است بتوانند از این الزام اجتناب کنند.



منبع

دولت فرانسه در ابتدا قصد داشت این لایحه را برای پارکینگ‌های بزرگ‌تر از ۲۵۰۰ متر مربع اعمال کند، اما در عوض تصمیم گرفت پارکینگ‌هایی را انتخاب کند که تعداد مشخصی جای پارک دارند.

به‌عنوان بخشی از فشار زیست‌محیطی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه قوانینی به‌تازگی در این کشور به‌تصویب رسیده‌ که براساس آن تمام پارکینگ‌های موجود و جدید با فضایی برای حداقل ۸۰ خودرو ملزم هستند با پنل‌های خورشیدی پوشانده شوند.

مالکان پارکینگ‌هایی که بین ۸۰ تا ۴۰۰ دستگاه فضا برای خودروها دارند باید ظرف پنج سال آینده به‌این پنل‌ها مجهز شوند. پارکینگ‌های فعال با ظرفیت بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو باید ظرف سه‌سال از این قانون پیروی کنند.

گاردین گزارش داده که این اقدام می‌تواند تا ۱۱ گیگاوات-برق برای این کشور تولید کند که تقریبا معادل ۱۰ رآکتور هسته‌ای است. این قانون از اول جولای ۲۰۲۳ لازم‌الاجرا خواهد شد.