تقدیر از بارز در چهارمین جشنواره حمایت از تولید ملی «حاتم»

به گزارش «دنیای‌خودرو»، در جریان چهارمین جشنواره حمایت از تولید ملی (حاتم) از گروه صنعتی بارز به‌دلیل انجام طرح‌های توسعه‌ای، کارآفرینی، اشتغال پایدار و رهبری بازار در حوزه صنعت تایر کشور و تولید محصولات منطبق با استانداردهای جهانی تقدیر شد. چهارمین جشنواره حمایت از تولید ملی (حاتم) با محوریت تجلیل از برندها، بنگاه‌های برگزیده اقتصاد کشور براساس لیاقت و ارزش‌آفرینی در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد. محور اصلی سخنرانی‌های مقامات دولتی مدعو در این جشنواره، بررسی توانمندی‌های بالقوه و بالفعل صنعت و اقتصاد کشور و همچنین حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های دولتی و خصوصی به منظور رفع موانع پیش‌رو برای توسعه فعالیت‌ها بود.

در این جشنواره از گروه صنعتی بارز به‌دلیل انجام طرح‌های توسعه‌ای، کارآفرینی و اشتغال پایدار و رهبری بازار در حوزه صنعت تایر کشور و همچنین تولید محصولات منطبق با استانداردهای جهانی تقدیر شد.

کاوه مفاخری، سرپرست بارز کردستان که به‌عنوان نماینده گروه صنعتی بارز در این مراسم حضور داشت، درخصوص این جشنواره عنوان کرد: «دیده شدن زحمات تولیدکنندگان که با همه موانع موجود، به مسیر و رسالت خود ادامه می‌دهند، اتفاق مثبتی است و خوشحالیم این جشنواره در گام چهارم هم موفق ظاهر شده است.»

‌ وی درخصوص وضعیت فعلی صنعت تایر تصریح کرد: «امیدواریم همان‌طور که به لاستیک به‌عنوان یک کالای استراتژیک نگاه می‌شود، به صنعت تایر هم همین نگاه وجود داشته باشد، خوشبختانه صنعت تایر کشور علاوه‌بر تامین نیاز داخلی، پتانسیل صادرات را هم دارد. اما صرفا مجاز به صادرات 10درصد تولیدات هستیم، اگر این محدودیت برداشته شود حضور در بازارهای صادراتی موجب ارزآوری، رونق تولید و تامین منافع سهامداران خواهد شد، ازسوی‌دیگر برای تامین منابع مالی مور نیاز، به‌منظور اجرای طرح‌های توسعه نیز اتفاق مثبتی خواهد بود.»



منبع