تغییر الگو در صنعت خودروسازی با سیستم‌های OTA

تولیدکنندگان و توسعه دهندگان دائماً در تلاش برای بهبود هر چه بهتر فناوری OTA هستند و سعی می‌کنند مشکلات ناشی از متغیرهای ناشناخته را به حداقل برسانند. این اصلاح و ارزیابی مداوم آنها از سیستم اصلی است که این فناوری خاص را ارزشمندتر و معنادارتر می‌کند.

OTA به توانایی دانلود برنامه‌ها، سرویس‌ها و تنظیمات از طریق شبکه تلفن همراه یا وایفای گفته میشود. هنگامی که سازنده یک برنامه، یک آپدیت جدید از نرم‌افزار ارائه می‌کند، آن را برای دانلود در دستگاه مورد نظر در فضای Cloud آپلود می‌کند، که در صورت تأیید کاربران، این به‌روزرسانی روی دستگاه انجام می‌شود. یکی از رایج‌ترین دستگاه‌هایی که از این سیستم استفاده می‌کند تلفن همراه است، اما این فناوری به یک جزء جدایی‌ناپذیر در بسیاری از صنایع فناوری اطلاعات از جمله بازار خودرو نیز تبدیل شده است.

‏ OTA هم برای تولیدکنندگان و هم کاربران سودمند است زیرا باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و تلاش در نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها می‌شود. از آنجا که خودروسازان به سرعت از تولیدکنندگان به شرکت‌های فناوری تبدیل شده‌اند که می‌توانند نرم‌افزارهای جدید و بهتر را در سطح جهانی به روشی سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه از طریق OTA ارائه کنند، مشتریان دیگر مجبور نیستند برای به‌روزرسانی نرم‌افزار به تعمیرگاه‌های خاص مراجعه کنند. راحتی و مقرون به صرفه بودن استفاده از OTA، مشتریان بیشتری را در سراسر جهان به سمت خرید خودروهای الکتریکی خودران سوق می‌دهد.

در این مقاله، نقش مهمی که OTA در صنعت خودروسازی امروز ایفا می‌کند را برایتان توضیح خواهیم داد.

امنیت یکی دیگر از مسائل مهم است. احتمال آسیب نرم‌افزار از طریق هک شدن و دستیابی به داده‌ها، نگرانی خاصی برای صنعت خودرو است. در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌ها در حال سرمایه‌گذاری بر روی تحقیقات و یافتن راهکارهایی برای کاهش این مشکلات هستند و انتظار می‌رود که برندهای جهانی خودروسازی در آینده نزدیک، بیشتر از OTA استفاده کنند.

تغییر الگو در صنعت خودروسازی با سیستم‌های OTA

علیرغم تمام مزایا، ما هنوز باید به برخی از زمینه‌ها توجه دقیق داشته باشیم که باید با احتیاط به آنها نزدیک شد. ثبات، یکی از حوزه‌های حیاتی است که نیاز به ارتقای بیشتر دارد. حتی مشکلات جزئی در سیستم OTA خودرو می‌تواند منجر به تصادف شود، بنابراین تست‌های ارزیابی قبل از استفاده باید با دقت و توجه بیشتر انجام شود. و از آنجایی که OTA خودرو یک فناوری یکپارچه است که با قطعات، سخت‌افزار و نرم‌افزار متعدد خودرو که بسیار پیچیده‌تر از گوشی‌های هوشمند هستند سروکار دارد، دستیابی به ثبات برای خودروسازان یک کار بسیار سخت خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم OTA این است که Big Data را جمع‌آوری می‌کند که به ساخت مدل‌ها و راه‌حل‌های بهتر برای آینده کمک می‌کند. از جمله باید به گردآوری مسائل فنی حساس به زمان در لحظه اشاره کرد که از مشکلات ناشی از وسایل نقلیه‌ی خودران است. این امر در نهایت، ظهور وسایل نقلیه خودران کامل، ایمن و راحت را تضمین می‌کند.

‏ OTA را می‌توان در سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو (IVI) یافت که آپدیتهای مختلفی را در رابط کاربری (UI) برای سیستم‌های مسیریابی، عملکردهای دیجیتال کابین خودرو، افزایش سرعت و سیستمهای کمک راننده ارائه می‌کند. اگرچه، عملکرد آن به آپدیت نرم‌افزار اولیه محدود نمی‌شود.

تغییر الگو در صنعت خودروسازی با سیستم‌های OTA

تغییر الگو در صنعت خودروسازی با سیستم‌های OTA

امروزه وسایل نقلیه به قطعات الکتریکی زیادی مجهز شده‌اند تا جایی که می‌توان از آن‌ها به عنوان کامپیوترهای متحرک یاد کرد. در این زمانه، استفاده از سیستمهای OTA خودرو امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. بنابراین، با وجود اینکه این مسیر بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود، ال‌جی به تلاش خود برای توسعه‌ی سیستم‌های OTA که عملکردهای مختلفی دارند و به راحتی می‌توانند در انواع مختلف وسایل نقلیه اعمال شوند، ادامه خواهد داد.



منبع

‏ OTA هنگام فعال کردن سیستم رانندگی خودکار (ADS) نقش اساسی دارد. برای اینکه ADS به خوبی کار کند، وسایل نقلیه در جاده به تبادل لحظه‌ای داده‌های کلیدی، از جمله سرعت رانندگی، تغییر جهت و واکنش سریع به موقعیت‌های اضطراری نیاز دارند. همچنین از همه‌ی خودروهای خودران و سیستم‌های ترافیکی می‌خواهد که آخرین نسخه نرم‌افزاری خود را برای برقراری ارتباط موثر با یکدیگر به اشتراک بگذارند. OTA با ایجاد یک شبکه و شناسایی مکان وسیله نقلیه و با دانلود آخرین نسخه به روز نرم‌افزار مطابق با مقررات هر کشور، این نیازمندی‌ها را برآورده می‌کند.