تثبیت قیمت خارجی‌های پریمیوم و لوکس تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودروهای داخلی و چینی در آخرین روز هفته گذشته هم‌زمان با افزایش نرخ ارز با کاهش قیمت در بیشتر مدل‌ها همراه بود.
درواقع افت بهای خودروهای داخلی و چینی در بازار هفته گذشته موج جدیدی از تغییرات را با خود به‌همراه داشت و به‌واسطه آن خودروهای داخلی با کاهش قیمت محسوسی در روز پایانی هفته گذشته خرید و فروش شدند.
خودروهای چینی نیز در آخرین روز هفته هم‌سو با مدل‌های داخلی، با روند نزولی قیمت مواجه شدند.
خارجی‌های پریمیوم و لوکس نیز در پروسه زمانی یادشده به‌لحاظ قیمت روند ثابتی داشتند و تنها یک مدل خودرو با کاهش قیمت همراه بود و مابقی از ثبات بها در بازار برخوردار بودند. در بازار آخرین روز هفته گذشته، خودروهای داخلی علاوه‌بر ثبات قیمت، اغلب افت بهای محسوس یک تا 3 میلیون‌تومانی را تجربه کردند و این روند درمورد خودروهای چینی نیز تا حد زیادی صادق بود.
در این میان 6 مدل خودرو چینی در بازار با تغییرات قیمت جزئی همراه بودند.
جایی که بهای جک J4 با 2 میلیون‌تومان کاهش به 505 میلیون‌تومان، جک S3 با 3 میلیون‌تومان کاهش به 752 میلیون‌تومان، دیگنیتی با 2 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 235 میلیون‌تومان، فیدلیتی 5 نفره با 2 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 168 میلیون‌تومان، هایما S5 جدید با 2 میلیون‌تومان کاهش به 833 میلیون‌تومان و هایما S7 پلاس با 2 میلیون‌تومان کاهش به 978 میلیون‌تومان رسید.
همچنین به‌رغم افزایش نسبی نرخ ارز، اغلب مدل‌ها در بازار خودروهای خارجی پریمیوم نیز در روز پایانی هفته گذشته ثبات قیمت را تجربه کردند و در این میان می‌توان تنها به‌یک مدل خودرو اشاره کرد که با کاهش قیمت روبه‌رو شد و آن سیتروئن C3 است که با افت بهای 5 میلیون‌تومانی در بازار روند ثبات قیمت پریمیوم‌ها را برهم زد.
بازار خودروهای لوکس نیز همچنان با ثبات قیمت همراه بود و این سوال را مطرح کرد که تثبیت قیمت خارجی‌های لوکس و پریمیوم تا کجا ادامه خواهد داشت؟
درنهایت همان‌طور که به‌آن اشاره شد، قیمت خودرو در آخرین روز هفته گذشته برخلاف نرخ ارز که روند صعودی داشت، کاهشی بود و این درحالی است که در پروسه زمانی یادشده بازار ارز با نرخ 30 هزار و 250 تومان کار خود را آغاز کرد و درحالی که 30 هزار و 240 تومان به‌عنوان کمترین مقدار بهای ارز در این روز به‌ثبت رسید، درنهایت در ساعت‌های پایانی روز پرونده دلار با قیمت 30 هزار و 250 تومان بسته شد.
درنهایت می‌توان گفت هر روز درحالی با این روند مواجهیم که آثار آن روی قیمت انواع خودرو در ساعات اولیه روز بعد به‌خوبی قابل مشاهده است.



منبع