تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: نکته مهم دیگر اینکه متناسب با پیشرفت طرح مسکن وام پرداخت می‌شود؛ یعنی هرچقدر طرح پیشرفت بیشتری داشته باشد وام هم به همان تناسب پرداخت می‌شود. از آنجایی که طرح‌ها به‌تازگی آغاز شده است، در ماهها و سال آینده هرچقدر پیشرفت فیزیکی داشته باشد، میزان وام پرداختی بیشتر می‌شود.



منبع

صالح‌آبادی همچنین درباره کاهش همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای نهضت ملی مسکن، گفت: نهضت ملی مسکن به مرحله‌ پرداخت وام، نرسیده‌ است. بخشی از شرایط دریافت وام منوط به این است که فرد متقاضی باید آورده‌ای داشته باشد.

به گزارش اخبار خودرو ، علی صالح‌آبادی در گفت‌و گو با ایرنا در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، آیا بانک مرکزی ارز مورد نیاز واردات خودرو را تامین کرده است، گفت: به محض آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، بانک مرکزی آمادگی تامین ارز مورد نیاز را دارد و تامین ارز مورد نیاز بر اساس استانداردی که وزارت صنعت تعریف کرده، انجام می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: ثبت سفارش واردات خودرو از سوم آبان در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده و به گفته وزیر صمت، تاکنون ۳۰۰ متقاضی برای واردات اعلام آمادگی کرده‌اند؛ براساس مقررات مربوط به واردات خودرو، سقف سالیانه برای ثبت سفارش و واردات یک میلیارد دلار خواهد بود.

وی ادامه داد: دلیل اینکه بخشی از افراد نتوانسته‌اند وام خود را دریافت کنند، این بوده هنوز آورده‌ای به همراه نداشته‌اند.