بیمه شخص ثالث موتور سیکلت را از کجا تهیه کنیم؟

در تعیین هزینه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، عوامل مختلفی تاثیر دارد. یکی از این عوامل، نوع موتور است. مالکین موتور سه چرخ، موتور دو چرخ و موتور سیکلت برقی هر یک هزینه‌ای متفاوت برای بیمه باید پرداخت کنند. علاوه‌بر این، سال ساخت، تعداد سیلندر، نوع ساخت موتور، جریمه دیرکرد یا تخفیف استفاده نکردن از بیمه شخص ثالث قبل، از سایر عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت هستند. در جدول زیر قیمت بیمه برای موتورهای مختلف در سال ۱۴۰۱ را مشاهده می‌کنید.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتورسیکلت برعکس خودرو، شامل جبران خسارت‌های مالی به راننده مقصر و زیان‌دیده است. ولی پوشش خسارت‌های مالی فقط به شخص ثالث انجام می‌شود و راننده مقصر نمی‌تواند برای جبران خسارت‌های واردشده به موتورسیکلت خود از بیمه شخص ثالث استفاده کند.

هزینه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت به چه عواملی بستگی دارد؟

دنده‌ای سه چرخ

استعلام آنلاین بیمه شخص ثالث هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارد. شما می‌توانید در پایان روز کاری، فقط با در دست‌ داشتن مشخصات موتورسیکلت خود، به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث آیتول مراجعه کنید. پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، لیستی از بهترین شرکت‌های بیمه برای شما نمایش داده می‌شود. در این لیست شما می‌توانید شرایط و قیمت شرکت‌های مختلف بیمه را با یکدیگر مقایسه کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. علاوه‌بر این، افرادی که قصد تمدید بیمه موتورسیکلت خود را دارند نیز از طریق همین سامانه می‌توانند اقدام کنند.

هر ساله نرخ پایه بیمه شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی ایران و با استناد به مبلغ دیه مشخص می‌شود. مبلغ نهایی بیمه نیز با توجه به موارد گفته‌شده تغییر می‌کند.

۷۱۱۰۰۰

روش حضوری از قدیم، تنها راه دریافت بیمه شخص ثالث محسوب می‌شد. اشخاصی که متقاضی دریافت بیمه موتور سیکلت بودند باید به یکی از شعب شرکت بیمه مراجعه می‌کردند تا با ارائه مدارک، پرونده بیمه‌نامه موتورسیکلت خود را تکمیل کنند. امروزه، این روش جای خود را به استعلام آنلاین بیمه شخص ثالث داده است. زیرا اتلاف وقت، منتظر ماندن در صف‌های طولانی و محدودیت مکانی از معایب این روش به‌شمار می‌رود.

استعلام و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

گازی

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت را از کجا تهیه کنیم؟

استعلام بیمه شخص ثالث موتورسیکلت با پلاک؛ تهیه ارزانترین بیمه موتور سیکلت

در این مقاله راهنمایی کامل از نحوه خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت و چگونگی تعیین قیمت آن را بیان کردیم. شما می‌توانید به جای خرید حضوری بیمه، به‌صورت آنلاین و بدون هیچ محدودیتی، در هر ساعت از شبانه‌روز بیمه موتور سیکلت خود را تمدید یا تغییر دهید. برای این کار ابتدا وارد سایت itoll.ir شده و گزینه بیمه شخص ثالث موتور سیکلت را انتخاب کنید. در این بخش اطلاعاتی مانند تعداد سیلندر، مدل موتور، سال ساخت، میزان تخفیف بیمه‌نامه قبلی و شرکت بیمه پرسیده خواهد شد.

۵۸۲۰۰۰

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت را از کجا تهیه کنیم؟

مدارک لازم برای بیمه موتور سیکلت؛ ساده‌ترین راه خرید بیمه شخص ثالث

مبلغ پایه بیمه به تومان

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت را از کجا تهیه کنیم؟

بیمه شخص ثالث برخلاف بیمه بدنه برای موتورسیکلت اجباری است. خرید این بیمه اجباری با دو روش حضوری و آنلاین انجام می‌شود. هر دو این روش‌ها مزایا و معایبی را به‌دنبال دارند. ما در این مطلب به‌طورکامل، روش‌های تهیه بیمه شخص ثالث موتور سیکلت و هزینه آن را بررسی کرده ایم؛ پس اگر شما نیز قصد تهیه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت را دارید و از نحوه قیمت‌گذاری یا چگونگی دریافت آن آگاه نیستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تهیه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت حضوری

استعلام بیمه شخص ثالث موتور سیکلت در سایت‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده تا بدون محدودیت مکانی و زمانی، به‌راحتی قرارداد بیمه خود را تمدید کنید. در استعلام بیمه شما می‌توانید جزئیات قرارداد بیمه‌نامه، تاریخ انقضای آن، زمان تمدید قرارداد و قیمت آن را مشاهده کنید. آیتول، سامانه آنلاین خرید بیمه، این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده تا در هر ساعت از شبانه‌روز، از امکانات این سایت بهره‌مند شوند. در ادامه به مزایای تهیه بیمه شخص ثالث از سامانه آنلاین آیتول را بررسی می‌کنیم.

خرید آنلاین بیمه چه مزایایی دارد؟

دو سیلندر و بیشتر

۷۸۱۰۰۰

به‌طورکلی، حق بیمه شخص ثالث ثابت و هر ساله از سوی سازمان بیمه مرکزی ایران اعلام می‌شود. عواملی مانند میزان پوشش‌ بیمه در قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتورسیکلت چیست؟

نوع موتورسیکلت

۸۴۰۰۰۰

در نهایت با پر کردن اطلاعات موردنیاز، لیستی از شرکت‌های بیمه با قیمت‌های آن به شما نمایش داده می‌شود. هر یک از قیمت‌ها به‌طور دقیق و با توجه به مشخصاتی که وارد کرده‌اید، محاسبه می‌شود. به‌همین دلیل، نیازی به محاسبه مجدد نخواهید داشت. علاوه‌بر این، می‌توانید برای رفع مشکل و سوالات خود، با پشتیبانی شبانه‌روزی آیتول به شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید.



منبع

بیمه موتور سیکلت به‌صورت کوتاه‌مدت و روزشمار محاسبه می‌شوند. یعنی، قرارداد بیمه‌نامه ۳ ماهه با پرداخت ۳۰‌درصد، ۶ ماهه با پرداخت ۶۰ درصد و ۹ ماهه با پرداخت ۹۰‌٪ قابل تهیه است. برای خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، باید مدارک زیر را فراهم کنید:

  • کارت ملی
  • گواهینامه
  • بیمه‌نامه قبلی
  • کارت موتور

دنده‌ای تک سیلندر