بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه موتورسیکلت‌های فاقد بیمه

خاندوزی گفت: بخشودگی اعلام شده ویژه موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی فاقد بیمه نامه به مدت 29 روز از15 آبان تا پایان روز 13 آذر اعمال می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،سیداحسان خاندوزی با اشاره به اینکه،قریب به 12 میلیون موتورسیکلت‌ فعال داریم که کمتر از 2 میلیون موتورسیکلت‌ بیمه نامه شخص ثالث دارند، گفت: با توجه به الزام قانونی برای برخورداری از بیمه، در شرایط بروز حادثه فقدان بیمه موجب خسارات زیادی به موتور سواران می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: با دستور رئیس کل بیمه مرکزی برای تخفیف در نرخ بیمه نامه شخص ثالث موتور سیکلت ها هم قرار است دستورالعمل جدیدی صادر شود که امیدواریم مجموعا موجب شود تا موتورسواران با اطمینان بیشتری از وسیله نقلیه خود استفاده کنند به خصوص برای کسانی که با موتورسیکلت خود امرار معاش و کسب درآمد می کنند با اطمینان خاطر بیشتری بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.



منبع

وی ادامه داد: یکی از موانعی که موتورسواران برای بیمه اقدام نمی کنند این است که با وجود فقدان بیمه نامه باید یک سال جریمه بپردازند و حالا در قالب این ابلاغیه این موانع برداشته شده است و هر فردی که اقدام به بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت خود کند 100 در صد جریمه او بخشیده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر تسهیل در انجام این کار اظهار امیدواری کرد که ابلاغیه اخیر موجب شود تا افراد برای موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی اقدام به دریافت بیمه نامه شخص ثالث کنند، گرچه ممکن است بخشودگی جرایم از درآمدهای دولت هم کم کند.