«ب‌ام‌و» هم آینده سوخت‌ های مصنوعی را تایید کرد

شایان ذکر است برخی سوخت های مصنوعی از نظر تئوری کربن خنثی هستند زیرا دی‌اکسید کربن در زمان تولید این سوخت‌ها استفاده شده و در زمان احتراق پیشرانه تولید می‌شود. به این ترتیب میزان خالص کربن موجود مشابه قبل خواهد بود.

پیتر لنرت می‌گوید این خودروساز باید از تکنولوژی‌های جدید استقبال کند و این موضوع شامل سرمایه‌گذاری در سوخت های مصنوعی نیز می‌شود. البته او درعین‌حال واقع‌بین بوده و می‌گوید این تکنولوژی باید به‌صورت مفصل تحلیل شود تا از صرفه اقتصادی کافی برای تضمین نقش مهم خود در تأمین انرژی پایدار اطمینان حاصل شود.

ب‌ام‌و گزینه‌های گوناگونی را مدنظر دارد زیرا می‌خواهد تا پایان دهه جاری میلادی یک خودرو هیدروژنی قابل‌اعتنا را نیز تولید کند.

او تصریح می‌کند: «سرمایه‌گذاری در سوخت های مصنوعی قطعا ارزش دارد اما باید به توازن کنونی انرژی‌های گوناگون نیز توجه کنیم.»

ب‌ام‌و می‌گوید این سوخت‌ها می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

لنرت می‌گوید توانایی سوخت‌گیری سریع خودروهای هیدروژنی یک مزیت واقعی نسبت به خودروهای الکتریکی است و این خودروها گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی خواهند بود.



منبع

نایب‌رئیس بخش تحقیق و توسعه تکنولوژی‌های جدید ب‌ام‌و معتقد است تحقیقات بیشتر در زمینه سوخت‌های مصنوعی باید صورت بگیرد.

مدیر این برند می‌افزاید: «من فکر می‌کنم بررسی فرصت‌های متفاوت همیشه خوب بوده است. در بخش پیشرانه‌های درون‌سوز سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا شاید شانس زنده ماندن در آینده را داشته باشند.» نکته جالب اینکه لنرت می‌گوید خودروهای الکتریکی برای شهرها گزینه منطقی‌تری خواهند بود. درواقع سخنان او اشاره‌ای غیرمستقیم به این موضوع دارد که سوخت‌های مصنوعی می‌توانند برای سفرهای طولانی‌تر مورد استفاده قرار گیرند. این مدیر ارشد ب‌ام‌و اظهار کرد سوخت‌های موردبحث فقط باید با سوخت سبز تولید شوند و شاید به همراه هیدروژن گزینه‌ای جایگزین برای خودروهای الکتریکی باشند.