بازار سیستم ترمز تا ۵ سال دیگر ۲۸ میلیارد دلاری می‌شود

بیشترین رشد در بازار خودروهای سواری رخ خواهد داد
خودروهای سواری بیش از 60 درصد از تولید جهانی خودرو را تشکیل می‌دهند و از این رو، این بخش بیشترین تقاضا برای ترمز را دارد. خودروهای سواری از دو سیستم ترمز استفاده می‌کنند: سیستم اصلی ترمز «ترمز سرویس» و ترمزدستی که هر دوی آن‌ها به‌دلیل افزایش میل به‌استفاده از خودروهای شخصی و به‌اشتراک‌گذاری خودروها و همچنین تاکسی‌های اینترنتی و از سوی دیگر افزایش الزامات دولتی رشد چشمگیری دارند. با وجود این‌که درحال حاضر ترمزهای پیشرفته در اروپا و آمریکای شمالی محبوبیت زیادی دارند، اما انتظار می‌رود که افزایش نفوذ این فناوری‌ها را در بازار آسیا و اقیانوسیه شاهد باشیم.



منبع

به گزارش «اخبار خودرو»،تیم تحقیقاتی موسسه ریپورت لینکر اقدام به‌انتشار گزارش و پیش‌بینی از شرایط بازار سیستم ترمز براساس نوع، فناوری، خودروهای درون و خارج از بزرگراه، ترمز OHV، فعال‌سازها و منطقه کرد. براساس پیش‌بینی این موسسه بین‌المللی بازار این مجموعه قطعات تا سال 2027 از 22.2 میلیارددلار تخمین‌زده‌شده در سال 2022 به 28.1 میلیارددلار می‌رسد. این رقم با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 4.8 درصد در طول دوره پیش‌بینی به‌دست آمده است. دولت‌های مختلف در سطح جهان با اجباری کردن آپشن‌های ایمنی مانند ترمزهای ضد قفل (ABS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم‌های کنترل کشش (TCS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) درخودروها استانداردهای ایمنی را لازم‌الاجرا می‌کنند. این موضوع به‌شدت بازار سیستم ترمزهای الکترونیکی را هدایت کرده است. در این میان تقاضا برای خودروهای لوکس و سطح بالا نیز افزایش پیدا می‌کند که بستر مناسبی برای رشد بیشتر سیستم‌های ایمنی خواهد بود. کشورهایی مانند هند، چین، برزیل، مکزیک و آرژانتین روی استانداردهای ایمنی پیشرفته خودرو تمرکز کرده‌اند و از سوی دیگر هزینه‌های بالای نگهداری و تعمیر می‌تواند مانع رشد بازار، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه شود.
ترمز هیدرولیک بزرگ‌ترین بازار خواهد بود
رشد تولید خودروهای سواری و وسایل نقلیه تجاری سبک (LCV) سبب رشد سیستم‌های ترمز هیدرولیک شده است. مزایایی مانند کاهش اتلاف گرما نسبت به‌ترمزهای مکانیکی، انتقال قدرت ترمز بهتر، اندازه جمع‌وجور و سهولت تعمیر به‌دلیل امکان تامین قطعات این سیستم ترمز درافزایش نفوذ سیستم‌های ترمز هیدرولیک موثر است. از آنجایی که بازار ترمزهای هیدرولیک مستقیما با تولید خودروهای سواری و تجاری‌های سبک مرتبط است، چین، ژاپن و هند بزرگ‌ترین بازارهای ترمزهای هیدرولیک به‌شمار می‌روند. همچنین آمریکای شمالی و اروپا در این بازار حضور چشمگیری دارند. با این حال، از آنجایی که تولیدکنندگان قطعات OEM تولید خود را به‌کشورهای در حال توسعه برون‌سپاری می‌کنند، انتظار می‌رود بازار پس از فروش محصولات فعلی، رشد امیدوارکننده‌ای را در این مناطق در حال توسعه به‌نمایش بگذارد.