بازار جهانی کالیپرترمز به ۳۴ میلیارددلار در سال ۲۰۲۸ می‌رسد

به گزارش «اخبار خودرو»،طبق گزارش منتشرشده توسط « Fior Markets» انتظار می‌رود گردش مالی در بازار جهانی کالیپرترمز خودرو از 22 میلیارددلار در سال 2020 به ۳۴ میلیارددلار در سال 2028 رشد داشته باشد. پیش‌بینی‌ها از نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGRA) 5.6 درصد در طول سال حکایت دارد و این روند سبب شده است شرکت‌ها رقابت سنگینی در به‌دست آوردن سهم بیشتری از بازار داشته باشند. بازار کالیپر ترمز در سال‌های اخیر رشد سریعی را نشان داده است. این روند رو به‌رشد با افزایش نگرانی‌های ایمنی خودرو، افزایش استفاده از ترمزهای دیسکی در خودروها نسبت به‌ترمزهای کاسه‌ای و مقررات ایمنی خودروهای دولتی همراه با افزایش تولید جهانی خودرو مرتبط است. ترمز خودرو یکی از اجزای ضروری هر وسیله‌نقلیه است و هرگونه نقص در سیستم ترمز می‌تواند جان راننده، سرنشینان و عابران پیاده را به‌خطر بیندازد و خسارت مالی قابل توجهی به‌خودرو وارد کند.
برای اطمینان از ایمنی خودرو و جاده، این سیستم باید به‌طور منظم بازرسی و سرویس شود. کالیپرهای ترمز اجزای ضروری برای توقف صحیح خودرو در زمان مناسب هستند و آن‌ها همچنین یکی از قطعات تشکیل‌دهنده سیستم ترمز خودرو به‌شمار می‌روند. ترمزهای دیسکی درحال حاضر در اکثر خودروها به‌عنوان ترمز موثر استاندارد به‌کار گرفته می‌شوند و کالیپرهای ترمز نوعی مکانیزم ترمز هستند که در خودروها برای بهبود ایمنی آن‌ها استفاده می‌شوند و این قطعه‌ بسیار مهم، سیستم‌ ترمز پرفشاری را می‌سازد که نمونه‌های آن معمولا در ترمزهای دیسکی دیده می‌شود. کالیپر ترمز از مواد مختلفی از جمله چدن، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم ساخته شده است که همگی قیمت مناسبی در بازار دارند و برای تولیدکنندگان سیستم ترمز مقرون‌به‌صرفه هستند.
ویژگی اصلی کالیپرها مقاومت در برابر خرابی و ایجاد اصطکاک با روتورها برای نگه داشتن چرخ‌هاست. نصب این سیستم ترمز روی لنت‌های ترمز ساده است؛ زیرا از طریق لوله‌ها، شیلنگ‌ها و سوپاپ‌هایی که مایع ترمز را در سراسر سیستم به‌گردش درمی‌آورند، به‌سیلندر اصلی متصل می‌شود. کالیپر ترمز جزئی از سیستم ترمز دیسکی است که روی روتور ترمز دیسکی قرار گرفته و توسط پیستون سیلندر ترمز به‌حرکت درمی‌آید. هنگامی که راننده روی پدال ترمز پا می‌گذارد، خودرو به‌طور کامل متوقف می‌شود. ترمز دیسکی درمقایسه با سایر انواع ترمزهای به‌کاررفته فاصله توقف کوتاه‌تری دارد و
به‌دلیل تمایل بازیگران صنعت به‌تجارت الکترونیک خودرو، به‌کار گرفتن سیستم‌های ایمنی پیشرفته خودرو به‌دلیل مقررات ایمنی سختگیرانه، تغییر در فروش خودروهای سواری و افزایش تولید خودروهای بدون آلایندگی، برآورد می‌شود که بازار جهانی ترمز شاهد رشد قابل توجهی باشد. افزایش تولید خودرو و حضور خودروسازان جدید درعرصه تولید، تقاضا برای خودروهای کم‌مصرف با درنظر گرفتن افزایش عملکرد خودرو و تقاضا برای بالا بردن ویژگی‌های ایمنی در خودروهای لوکس از جمله دلایلی است که سبب افزایش تقاضا برای کالیپر ترمز شده است. عواملی که مانع رشد و توسعه بازار می‌شوند اتخاذ قوانین سختگیرانه درمورد استفاده از مواد سبک‌وزن در سیستم‌های ترمز و هزینه گزاف آن است. در این میان افزایش همگرایی مواد و صفحات ترمز محافظ برای سیستم‌های ترمز با نرخ پذیرش بالاتر، فرصت‌ را برای رشد بازار فراهم می‌کند.



منبع