ایرادات وارد شده به آیین‌نامه واردات آن را ابطال نمی‌کند

به گزارش «اخبار خودرو»،سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایرادات مطرح‌شده به آیین‌نامه واردات خودرو باعث ابطال آن نمی‌شود، گفت: «عزم دولت و مجلس برای واردات خودرو جدی است. اشکالات وارده به آیین‌نامه به‌زودی اصلاح خواهد شد و نتیجه آن در اسرع وقت تقدیم مجلس می‌شود.»
وزارت صمت اعلام کرد در آیین‌نامه واردات خودرو سعی شده بخشی از سود واردکنندگان به سمت ارتقای فناوری‌های مورد استفاده در خودروها تیراژ بالا هدایت و با ارتقای کیفیت این خودروها رضایت بخش بزرگ‌تری از جامعه فراهم شود.
خدمات پس از فروش جزو شروط واردات در دوره‌های گذشته هم بوده و برای حفظ حقوق مصرف‌کننده ارائه خدمات پس از فروش ضروری است. داشتن نمایندگی رسمی نیز تکلیف ماده 4 قانون ساماندهی صنعت خودرو بوده و وزارت صمت ملزم به رعایت قانون مصوب مجلس است. همچنین وزارت صمت اعلام کرد به‌دلیل اینکه در منابع ارزی میزان واردات خودرو محدود شده است و امکان استفاده همه مردم از خودروهای وارداتی وجود ندارد، به‌منظور بهره‌مندی افراد بیشتری از خودروهای باکیفیت، در آیین‌نامه واردات سعی‌ شده است بخشی از سود واردکنندگان به‌سمت ارتقای فناوری‌های مورداستفاده در خودروها تیراژ بالا هدایت شود تا با ارتقای کیفیت این خودروها رضایت بخش وسیع‌تری از جامعه فراهم شود. در این راستا سازوکارهایی برای همکاری واردکنندگان با قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی در جهت سرمایه‌گذاری برای انتقال فناوری دیده شده و این اقدامات در شرایط تحریم نیز قابل اجراست.



منبع