استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها صنعت خودروسازی را ارتقا می‌ بخشد

وی اظهار کرد: اعتماد به توانایی جوانان و دانشمندان داخلی ما را کمک می‌کند و همان‌گونه که در صنعت دفاعی این اعتماد جواب داد حتما در صنعت خودرو سازی هم تکیه به دانش و توانایی دانشمندان جوان ما در دانشگاه‌ها جواب می‌دهد.

در این مراسم دکتر خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، دکتر گنجی رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل و دکتر تیموری مدیر عامل شرکت سایپا حضور داشتند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی روی بحث دانش بنیان و ظرفیت علمی کشور دارند، به این علت است که از آن استفاده کنیم و در استفاده از ظرفیت علمی کشور دچار خود تحریمی نشویم.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با توجه به سال تولید، دانش بنیان اشتغال‌آفرین، عصر سه شنبه ۲۱ تیر در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروسازی سایپا امضا شد.

دکتر خطیبی افزود: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از لحاظ دانش فنی و مهندسی، ظرفیت بالایی دارد و یکی از دانشگاه‌های خوب ما در این حوزه است و همکاری با این دانشگاه می‌تواند زمینه همکاری با سایر دانشگاه‌ها را فراهم کند.

دکتر خطیبی در خصوص ظرفیت بالای علمی پژوهشی کشور گفت: در کشور ۱۵۰ هزار دانشجوی دکتری و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد داریم که کار آنها تحقیقات است، یعنی اصولا وظیفه آموزشی ندارند، اما باید تحقیقات کنند و اگر هر کدام روزانه ۴ ساعت زمان خود را صرف تحقیق کنند حدود یک میلیارد نفر ساعت تحقیقات در کشور خواهیم داشت و ۱۰۰ میلیون ساعت مراکز تحقیقاتی در اختیار دانشگاه‌های ماست که این ظرفیت بی‌نظیر است.

دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این برنامه گفت: در راستای بیانات مقام معظم رهبری برای افزایش کیفیت خودروهای ساخت داخل به کمک خودروسازان آماده ایم تا توان فنی و مهندسی دانشگاه‌های کشور را در اختیار این صنایع قرار دهیم.

وی گفت: ظرفیت علمی کشور در هر جایی که وارد شده درخشیده است، از موشک گرفته تا واکسن. خوشحالیم که این موضوع در شرکت سایپا اتفاق افتاده تا ظرفیت علمی‌مان استفاده شود و بدون هیچ چشم‌داشتی در اختیار شما خواهیم بود. خواهشمندم که کار رها نشود و در وزارت علوم روی این قضیه جدی هستیم.



منبع معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اضافه کرد: با تعامل صورت گرفته با شرکت سایپا، این شرکت با سطح دانش فنی دانشگاه‌های ما آشنا و زمینه امضای این تفاهم نامه مهیا شد .