آیین‌نامه واردات خودرو ابلاغ شد/ سقف واردات خودروی خارجی ۲۰هزار دلار است

وزارت صنعت با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل‌های اجرایی این تصویب‌نامه از جمله چگونگی تعیین و تخصیص ارز مشخصات فنی خدمات پس از فروش انتقال فناوری و تعیین صلاحیت های فنی و حرفه‌ای واردکنندگان را تعیین و ابلاغ می‌کند.

طبق بند دیگر این آیین نامه، واردات خودرو برای شماره گذاری در مناطق آزاد تجاری و صنعتی منحصر به خودروهای هیبریدی یا تمام برقی است. سرمایه گذاری و راه اندازی ایستگاه های شارژ بر عهده وارد کنندگان است.

همچنین کلیه خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه خواهند شد و واردات خودروهای اقتصادی تا 10 هزار دلار در صورت تولید و ساخت داخل مشمول مشوق‌های اقتصادی می‌شوند.

طبق این آیین‌نامه، واردات خودرو باید با ثبت سفارش و تخصیص ارز صورت گیرد همچنین سقف واردات خودروی خارجی 20 هزار دلار است. اولویت با خودروهای زیر 10 هزار دلار تعیین شده است و سقف منابع ارزی برای واردات خودرو حداکثر یک میلیارد دلار است.

بر اساس آیین‌نامه ابلاغی، وزارت صنعت و معدن و تجارت مکلف است با هدف توسعه تولید خودروهای اقتصادی حداکثر 10000 یورو ضمن پیش‌بینی مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تولید اقدامات مورد نیاز برای هدایت بخشی از واردات به سمت تولید و افزایش ساخت داخل را به عمل آورد، برنامه ساخت داخل واردکنندگان همچنین باید به تایید وزارت صنعت برسد.

آیین‌نامه واردات خودرو ابلاغ شد/ سقف واردات خودروی خارجی ۲۰هزار دلار است

به گزارش «اخبار خودرو»،آیین‌نامه واردات خودرو بعد از ماه‌ها کش‌وقوس در دولت و مجلس شورای اسلامی در نهایت در تاریخ 26 مرداد ماه به تصویب هیئت وزیران رسید و در تاریخ 3 شهریور ماه از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

آیین‌نامه واردات خودرو ابلاغ شد/ سقف واردات خودروی خارجی ۲۰هزار دلار است



منبع