آیا موتورسیکلت های برقی نیاز به گواهینامه رانندگی دارند؟

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا در ادامه تصریح کرد: طبق ماده (2) آئین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده (1) آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی مصوب سال1390 هیات محترم وزیران ، داشتن پلاک برای تمامی وسایل نقلیه و همچنین دارا بودن گواهینامه رانندگی برای وسایل نقلیه الزامی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا: رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی مستلزم داشتن گواهینامه رانندگی است.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: مطابق ماده 723 قاون مجازات اسلامی (تعزیرات) رانندگی بدون داشتن گواهینامه با هرنوع وسیله نقلیه خودرویی و موتوری جرم محسوب می گردد و همکاران بنده درصورت مشاهده ، ضمن متوقف کردن وسیله نقلیه ، مجرم را به مراجع قضایی معرفی می نمایند.



منبع وی در ادامه با اشاره به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت های برقی یا سبک با حجم کمتر از 50 سی سی بیان کرد: عده ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می کنند که اینگونه وسایل نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این نوع اظهارات برخلاف قوانین و مقررات و براساس قانون هر نوع وسیله نقلیه ای که در معابر تردد می نمایند نیاز به پلاک داشته و راننده مربوطه نیز باید گواهینامه مناسب با آن را دارا باشد.

سرهنگ “احمد کرمی اسد” رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در گفت و گو با وبسایت پلیس راهور با اشاره به رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت های برقی و موتورسیکلت باحجم کمتر از 50 سی سی اظهار داشت: بعضا مشاهده می شود عده ای با موتور سیکلت با حجم کمتر از 50 سی سی و یا موتورسیکلت های برقی اقدام به رانندگی بدون داشتن گواهینامه می نمایند که بر خلاف قوانین و مقررات است.

وی با تاکید بر اینکه موتورسیکلت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند افزود: راکبین انواع موتورسیکلت ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت باشند و در این میان هیچ تفاوتی بین موتورسیکلت های کاربراتوری ، انژکتوری و برقی و…به لحاظ ضرورت داشتن گواهینامه رانندگی برای راننده آن وجود ندارد.

کانال اخبار خودرو در تلگرام

سرهنگ کرمی اسد بیان داشت: طبق قوانین و مقررات یادشده مأمورین پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از تردد وسایل نقلیه ای که فاقد پلاک و گواهینامه باشند جلوگیری می کنند.