آنتی اسکالانت قیمت و خرید آنتی اسکالانت گروه صنعتی ناب زیست

با توجه با کارایی بالا و نزدیک به 100% سیستم های رزینی، آب ورودی به سیستم RO هیچ سختی نخواهد داشت. اما همیشه بهترین راه حل، جلوگیری از وقوع پدیده مخرب می باشد؛ تنها گزینه ای که باعث پیشگیری از تشکیل رسوب بر فیلتر ممبران می شود، استفاده از آنتی اسکالانت در زمان راه اندازی دستگاه های آب شیرین کن صنعتی می باشد. در واقع این مواد نوعی ضد رسوب هستند که برای پاکسازی سیستم های تصفیه آب، جهت جلوگیری از تشکیل رسوب ممبران به سیستم های آب شیرین کن RO تزریق می شود. میزان تزریق انواع مواد ضد رسوب آب بستگی به پارامترهایی همچون ویژگی های آب ورودی، میزان دبی، دما، pH، میزان ریکاوری سیستم، منبع آب، نوع ممبرین و نحوه آرایش ممبرین‌ها دارد.

ازن ژنراتور چیست؟ کاربرد ازن ژنراتور

توجه داشته باشید که میزان استفاده و همچنین کارکرد آنتی اسکالانت بر اساس نرم افزارهای شرکت عامل و همچنین کیفیت آب ورودی ( آب شور و آب دریایی ) به دستگاه های اسمز معکوس محاسبه می گردد. برای تعیین میزان دوز ضدرسوب و میزان آبی که باید با آن رقیق شود، حتما باید با کارشناسان متبحر مشورت کنید. بسیاری از افراد به دلیل اشتباه در دوز مصرفی، تاثیر چندانی از ضد رسوب نمی گیرند و ناامید می شوند. این در حالی است که علت اصلی این موضوع، عدم تزریق دوز مناسب از آنتی اسکالانت است. اگر افراد خبره در اطراف خود ندارید و خودتان نیز تجربه کافی ندارید، می توانید با متخصصان این امر مشورت کنید. کافی است تا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را انجام دهند.

به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش آنتی اسکالانت را به آنتی اسکالانت شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است. تشکیل رسوب بر روی غشاء ها و فیلترها یک مسئله مهم است که سیستم های مختلف با آن درگیر هستند. گاهی اوقات هزینه حذف رسوبات بسیار سنگین است و د ذا با جواب ر صنایع تصفیه آب و فاضلاب یک معضل تلقی می شود که به لطف پیشرفت تکنولوژی اکنون با استفاده از ترکیبات آنتی اسکالانت این مسئله حل شده است.

  • بدین ترتیب می توان بیش از پیش از پیشرفت تکنولوژی در راحت تر کردن کارها استفاده کرد و وقت و انرژی کمتری برای انجام کارها هدر داد.
  • انواع معدنی آنها شامل فسفات ها مانند پلی متا فسفات و نمک های فسفات می باشد.
  • این رسوبات عمدتا شامل کربنات کلسیم (CaCO₃)، سولفات کلسیم (CaSO₄)، سولفات باریم (BaSO₄)، و سولفات استرونیوم (SrSO₄) هستند.
  • لازم به ذکر است که قیمت آنتی اسکالانت های وارداتی موجود در بازار بر اساس برندهای جنسیس، فلوکن، آویستا و دکوئست متفاوت است و تنوع قیمت آنتی اسکالانت های موجود در بازار به خاطر غلظت و کیفیتشان می باشد.
  • به طور قطع می توان گفت که اگر می خواهید یک سیستم بی عیب و نقص تصفیه آب صنعتی داشته باشید، توجه به ضد رسوب آنتی اسکالانت بسیار مهم است.

در نوع فسفاته این مواد کربوکسیلیک و فسفاته وجود دارد و در کاهش رسوب گیری تجهیزات تصفیه آب بسیار قوی عمل می کند. نوع دیگر این مواد که پایه پلیمری دارند، قادر به جلوگیری از رسوبات کربناته و سولفاته هستند و برای استفاده در فرآیند شیرین سازی آب دریا کاربرد دارند. توجه داشته باشید که آب ورودی به دستگاه اسمز معکوس شامل نمک های محلول کلسیم، منیزیم و سایر املاح است که این نمک های محلول با گذشت زمان در اثر عبور از غشاهای دستگاه اسمز معکوس،بر روی این غشاها رسوب می نماید.

ویژگی مهمی که دوزینگ پمپ را از پمپ های مشابه خود جدا می کند، قابلیت تغییر جهت (دوره) رفت و برگشتی است. باید توجه داشت که در همه دوزینگ پمپ ها با تغییر جهت جریان، نسبت دبی نیز تغییر می کند. با این وجود در اکثر این پمپ ها از تغییر فرکانس تزریق نیز برای تنظیم دبی استفاده می گردد. • بلعیدن مقداری آنتی اسکالانت می تواند سبب سوزش معده و نیز سبب آسیب به سیستم گوارش شود. اگر با این خطر مواجه شدید، ابتدا خونسردی خود را حفظ نموده و به فرد مقدار کافی آب و مایعات دهید، در صورت نیاز فرد حادثه دیده را به مراکز درمانی منتقل کنید.

سوابق کاری / تصاویر پروژه ها

دانسیته آنتی اسکالانت یا همان تراکم آنتی اسکالانت، بین ۱ تا ۱.۴ گرم در متر مکعب ( g/m۳ ) می باشد. البته باید توجه نمود که آنتی اسکالانت را باید با آب تصفیه شده بدون کلر حل کرده و سپس به دستگاه تصفیه آب صنعتی وارد کنیم. حتما توجه داشته باشید آبی که برای حل کردن آنتی اسکالانت از آن استفاده می کنید باید بدون کلر و تصفیه شده باشد.

دوزینگ پمپ ها دارای انواع و مکانیزم های متنوعی می باشند، که از آن جمله می توان به دوزینگ پمپ دیافراگمی، دوزینگ پمپ پیستونی، مارپیچی و دوزینگ پمپ پرستالتیک اشاره کرد. دوزینگ پمپ هایی که در مصارف صنعتی استفاده می شوند، معمولاً دارای دبی پایینی هستند و ساخت دوزینگ پمپ با ظرفیت بالا توسط سازندگان قابل سفارش است. دبی تزریق این پمپ عمدتاً در محدوده 1 تا 10،000 لیتر بر دقیقه است و دارای فشار عملکردی 10 تا 2،000 بار می باشد.

یکی از مهمترین عامل بازدارنده در ایجاد رسوب روی سطح ممبران استفاده از آنتی اسکالانت می باشد. در طی فرآیند تصفیه در سیستم اسمز معکوس ، آنتی اسکالانت قبل از ورود آب به غشای اسمز معكوس، از طریق پکیج تزریق مواد شیمیایی (آنتی اسکالانت) تزریق می شود. تزریق میزان بیش از حد نیز می تواند سبب ایجاد رسوب های پراکنده بر روی غشاء شود و مشکلات دیگری به وجود آورد.

توجه داشته باشید که مواد ضد رسوبی که خاصیت قلیایی دارند از جمله گزینه های کاربردی برای جلوگیری از رسوب فلزات گوناگونی مانند آلومینیوم و منگنز و همچنین آهن مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد دارای پایه فسفاته هستند و به عنوان یکی از نمونه های رایج در این گروه می توان به آنتی اسکالانت های جنسیس اشاره کرد. به طور قطع می توان گفت که اگر می خواهید یک سیستم بی عیب و نقص تصفیه آب صنعتی داشته باشید، توجه به ضد رسوب آنتی اسکالانت بسیار مهم است.

آنتی اسکالانت (Antiscalant) چیست؟

آنتی اسکالانت قیمت و خرید آنتی اسکالانت گروه صنعتی ناب زیست