آستون‌مارتین V12 ونتیج رودستر با ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت

به گزارش «اخبار خودرو»،آستون‌مارتین درطول تاریخ خود خودروهای بی‌سقف زیادی را با موتور V12 عرضه کرده است. این شرکت با قرار دادن موتوری V12 در کوچک‌ترین محصول خود یعنی وینتیج، به‌نتیجه‌ای شگفت‌آور رسید و حال برای تکمیل این شگفتی، دست به‌ساخت نمونه روباز آن زده و آستون‌مارتین V12 ونتیج رودستر ۲۰۲۳ را خلق کرده است.

V12 رودستر به‌بال آیرودینامیک موجود در نسخه کوپه مجهز نشده است؛ اما براساس اعلام سازنده، خریداران درصورت تمایل می‌توانند آن را به‌عنوان یک آپشن جداگانه خریداری کنند.



منبع

آستون‌مارتین V12 ونتیج رودستر با ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت

موتور این آستون‌مارتین یک واحد ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل تویین‌توربوشارژ بوده که با نمونه موجود در V12 ونتیج کوپه فرقی ندارد. این موتور توان تولید ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت را دارد که از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار در پشت خودرو به‌چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب اولیه این خودرو برابر با ۳.۵ ثانیه بوده و درنهایت به‌سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت خواهد رسید. شاید از تفاوت‌های فنی میان نمونه کوپه و رودستر V12 ونتیج بپرسید؛ اما متاسفانه آستون‌مارتین اطلاعات زیادی را در این‌باره منتشر نکرده و تنها به‌بیان بهره‌وری V12 رودستر از میراگرهای تطبیقی بسنده کرده است.

آستون‌مارتین V12 ونتیج رودستر با ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت