آزادسازی واردات خودرو در ایران از نظر چینی‌ ها بعید است!

زیرا براین اساس حتی اگر قیمت خودروهای مونتاژی چینی در ایران را گران فرض کنیم، باز هم کمتر از قیمت محصولاتی از قبیل کیا، هیوندای، تویوتا، میتسوبیشی و … پس از ورود به ایران خواهد بود.

رقابت بر سر عرضه خودروهای یک تا ۱.۵ میلیارد تومان

به‌ نظر می‌رسد این روزها از هر پنج مدل خودرو جدیدی که به‌بازار ایران معرفی می‌شود، چهار مدل درمحدوده‌قیمت یک تا ۱/۵ میلیاردتومان قرار دارد و رقابت در این بخش به‌شدت داغ شده است. این درحالی است که بازارهای پایین‌دستی و بالادستی این محدوده‌قیمت از کمبود تنوع رنج می‌برند .



منبع

بدین ترتیب چینی‌ها با خیالی آسوده نسبت به زمان‌بر بودن پروسه آزادسازی واردات خودرو در ایران و نجومی‌بودن قیمت خودروهای وارداتی قیمت محصولات خود را تعیین می‌کنند.

از سوی دیگر، این احتمال نیز وجود دارد که ارزیابی عرضه‌کنندگان خودروهای چینی در ایران حاکی از قیمت‌های نجومی خودروهای وارداتی با نرخ ارز فعلی و با احتساب هزینه‌های سنگین حمل و نقل بین‌المللی بسیار بالا باشد.