«آترین‌پلاس» ایران‌خودرودیزل رونمایی شد – اخبار خودرو

به گزارش «اخبار خودرو»،کامیونت «آترین‌پلاس» ایران‌خودرودیزل با حضور مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو و مسئولان محلی استان تهران رونمایی شد. تولید انبوه کامیونت آترین‌پلاس با هدف تولید 2هزار دستگاه از آبان‌ماه تا پایان سال آغاز خواهد شد و با ورود این محصول به بازار، ایران‌خودرودیزل سهم ۲۳درصدی را در حوزه تولید کامیونت کسب خواهد کرد.

سهم ۳۵درصدی ایران‌خودرودیزل در بازار تجاری‌ها

حذف تولید خودرو ناقص در ایران‌خودرودیزل

امکانات کامیونت جدید ایران‌خودرودیزل
کامیونت آترین‌پلاس امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالابرهای برقی، کروزکنترل، چراغ روشنایی در روز، چراغ مه شکن، دوربین دید ۳۶۰درجه به‌صورت آپشنال، جداکننده آب و روغن از مدار باد به‌صورت اتوماتیک، فیلتر آبگیر مدار سوخت، فیلتر خشک‌کن مدار باد، سیستم مالتی‌مدیا با نمایشگر لمسی و درگاه AUX و بلوتوث، نشانگر دیجیتالی پشت فرمان و گارد جانبی و عقب است.

قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در مراسم رونمایی از این محصول، از حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید ایران‌خودرودیزل خبر داد و گفت: «پس از سایت‌های تولید سواری که از خردادماه آغاز شد، از ابتدای شهریورماه نیز در این شرکت محصول ناقصی تولید نخواهد شد.» کیانوش پورمجیب با اشاره به نقشه راه توسعه ایران‌خودرودیزل اظهار کرد: «روند تولید در این شرکت از نگرانی‌های گروه صنعتی بود که با تحول ایجادشده در آن توفیقات بسیار خوبی کسب شده است.» وی ضمن قدردانی از تمامی کارکنان ایران‌خودرودیزل به‌عنوان نقطه ثقل تمامی توفیقات گفت: «کارکنان به خوبی از تولید و کیفیت پاسداری می‌کنند.» قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان‌این‌که ایران‌خودرودیزل در همین مدت افزایش سه برابری تولید را رقم زده است، گفت: «در برخی از محصولات ازجمله کشنده‌ها، شاهد افزایش ۱۳برابری هستیم.» به‌گفته پورمجیب، شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرودیزل ازجمله ایدم و چرخشگر نیز در مسیر تولید و سودآوری قرار گرفته‌اند.



منبع

مشخصات فنی کامیونت آترین‌پلاس
این کامیونت به موتور ۳۷۶۰سی‌سی چهارسیلندر توربوشارژ و اینترکولر ساخت شرکت معتبر کامینز مجهز بوده که قادر به تولید ۱۵۴ اسب‌بخار قدرت در دور ۲۶۰۰ و بیشینه گشتاور ۵۰۰ نیوتون‌متر بین ۱۲۰۰ تا ۱۹۰۰ دور بر دقیقه است. از این جهت، کامیونت آترین‌پلاس را باید قدرتمندترین کامیونت در این رده دانست. موتور کامینز کامیونت آترین‌پلاس ایران‌خودرودیزل دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ EEV بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس دنده‌ای ساخت ZF با شش دنده جلو و یک دنده عقب به محور عقب آترین‌پلاس منتقل می‌شود. حداکثر وزن ناخالص فنی مجاز کامیونت آترین‌پلاس 6هزار کیلوگرم بوده و وزن خالص این کامیونت ۲۹۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.‌ بدین‌ترتیب حداکثر ظرفیت باربری آترین‌پلاس در حدود ۳۱۰۰ کیلوگرم است. طول، عرض و ارتفاع کامیونت آترین‌پلاس ایران‌خودرودیزل به ترتیب ۶۹۰۰، ۲۲۰۰ و ۲۳۶۰ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۳۸۲۰میلی‌متر اعلام شده، سیستم برقی کامیونت آترین‌پلاس ۲۴ ولت بوده و دارای دینام ۲۸ ولت ۷۰ آمپر است. برای این کامیونت نصب دو باتری ۱۲ ولت حداقل ۸۸ آمپر ساعت لازم است.

17برابر شدن ارزش بازار ایران‌خودرودیزل
مدیرعامل ایران‌خودرودیزل با اشاره به این‌که ارزش بازار ایران‌خودرودیزل از یک‌هزارمیلیارد تومان به ۱۷هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است، اظهار کرد: «پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به ۴۰ تا ۴۳ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. همچنین سرمایه این خودروساز در فرابورس از ۵۰۰میلیارد تومان به ۸هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بر این اساس، امسال تمامی شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرودیزل، شاهد سود بسیار خوبی خواهند بود.» وی با اشاره به این‌که تولید انبوه محصول کامیونت آترین‌پلاس از آبان‌ماه با هدف تولید 2هزار دستگاه تا پایان سال آغاز خواهد شد، گفت: «با ورود این محصول به بازار، سهم ۲۳درصدی را در حوزه تولید کامیونت کسب خواهیم کرد.» توسلی‌مهر با بیان‌ این‌که امروز هیچ اثری از تحریم‌ها در ایران‌خودرودیزل وجود ندارد، به درآمد تلفیقی این گروه در سال ۱۴۰۰ اشاره و اظهار کرد: «در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۸، ۹۰۰ درصد رشد در درآمد تلفیقی دیزل اتفاق افتاده است و از سال ۹۹ تا کنون، هر سال شاهد روند جهش تولید هستیم که این مهم، نمونه بارز جهاد اقتصادی است.»

توسلی‌مهر به سهم ۳۵درصدی ایران‌خودرودیزل از نظر تعدادی در بازار خودروهای تجاری کشور اشاره و تصریح کرد: «تعداد کارکنان این شرکت در سال گذشته ۴۰۹۸ نفر بوده که در سال جاری و با افزایش تولید و توسعه این مجموعه، به ۵هزار و ۹۰۰ نفر افزایش یافته است و به‌زودی ۸۰۰ نفر دیگر نیز به این مجموعه خودروساز افزوده خواهد شد.» وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص تولید با کیفیت، عنوان کرد: «در سال جاری شاهد کاهش ۱۷درصدی نمره منفی محصولات ایران‌خودرودیزل بوده‌ایم و در محصول اتوبوس کاهش ۲۵ درصدی نمره منفی محقق شده و شرکت گواه نیز موفق به افزایش رتبه کیفی شده است.» وی با اشاره به این‌که تا پایان امسال، هفت محصول جدید وارد سبد محصولات ایران‌خودرودیزل خواهد شد، بیان کرد: «این یعنی زمان ایده تولید محصول در این مجموعه خودروساز کاهش محسوس و قابل توجهی یافته است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تعداد نمایندگی‌های ایران‌خودرودیزل از ۵۷ به ۸۰نمایندگی افزایش خواهد یافت.»

«آترین‌پلاس» ایران‌خودرودیزل رونمایی شد

«آترین‌پلاس» ایران‌خودرودیزل رونمایی شد