کابینت ام دی اف مدل‌های زیبا و بی‌نظیر سال 2022 کابینت MDF + عکس آکس چوب-آلموتکنیک طاهری

کابینت ام دی اف مدل‌های زیبا و بی‌نظیر سال 2022 کابینت MDF + عکس آکس چوب-آلموتکنیک طاهری انواع در بهای ورودی و خواب وسرویس با انواع رویه های روز دنیا اعم از ملامینه وغیره(درب تمام چوب برای ورودی ها مسکونی و هتل… ام دی اف برخلاف چوب در مقابل سرما و گرما دچار انبساط ساخت کابینت MDF در کاشان و انقباض نمی‌شود. به راحتی بر روی عنوان بالا کلیک کنید و با پر کردن فرم، منتظر تماس کارشناسان ما با شما باشید.

حال باید ببینیم چگالی متوسط در این تعریف به چه معناست؟

استفاده از این نوع المان ها می تواند جذابیت بالایی را در طراحی کابینت ام دی اف به وجود آورد. بهتر است برای المان های عمودی از دستگیره استفاده نشود و یا حداقل از دستگیره های مخفی استفاده کرد تا جذابیت آن دو چندان شود. کابینت ام دی اف به تنهایی مقاومت نسبتا بالایی از خود نشان می دهد اما اگر به دلیلی کابینت شکسته شود و یا ترک بخورد، اینکه بخواهیم دوباره آن را بچسبانیم کار سختی خواهد بود. ام دی اف مخفف شده کلمه ی انگلیسی Medium density fiberboard می باشد که معنای آن تخته فیبری با چگالی متوسط است.

با توجه به اینکه کابینت چوب کابینتی بسیار گران است، جایگزین آن میتواند کابینت روکش چوب و ممبران باشد. از مواد ممبران هم‌چنین در ساخت ویترین ،تخت و کمد نیز استفاده می‌شود. امروز کابینت آشپزخانه یکی از اصلی ترین ارکان هر خانه و آشپزخانه ای است و به طبع با توجه به نیاز بازار مدل ها و سبک های بسیاری در انواع مختلف و رنج قیمتی متفاوت موجود هستند.

علاوه بر آن مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عضو آشپزخانه هستند. کابینت‌های‌ام دی اف در تنوع بالای یاز طرح و رنگ‌ها ساخته شده و می‌توانید با توجه به بودجه، سلیقه و نوع دکوراسیون منزل خود بهترین مدل را انتخاب کنید. قیمت کابینت MDF نیز با توجه به معیار‌های مختلفی ازجمله نوع‌ام دی اف، نوع طراحی کابینت‌ها، کیفیت ورق‌ام دی اف، متراژ آشپزخانه و … تعیین می‌شود. کابینت‌ ام دی اف ازجمله پرطرفدارترین کابینت‌ها هستند که در بسیاری از آشپزخانه‌ها دیده می‌شوند. این نوع کابینت تنوع بالایی داشته و نسبت به برخی نمونه‌های دیگر مانند چوبی، قیمت مناسبی دارد.

همانگونه که پیش تر در مورد انواع کابینت ها گفتیم، رویه و بدنه کابینت ها از مصالح مختلفی ساخته شده اند. با درود و سپاس خداوندی را که جان را فکرت آموخت و ما را در جهت خودباوري و توانایی هدایت فرمود. سعی کنید اگر خودتون به طراحی کابینت ام دی اف می پردازید، ولی برای نصبش از یک متخصص کمک بگیرین (سلام ساختمان کارش همینه که در سراسر ایران متخصصینِ کابینت و کمد رو بهتون معرفی کنه). سبک سومی را نیز در طراحی دکور کابینت ها می توان در نظر گرفت که از ترکیب دو سبک اصلی کلاسیک و مدرن منشعب شده و نئوکلاسیک نام دارد.

انواع کابینت ام دی اف؛ نکات مربوط به کابینت ملامینه

این ماده یکی از رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین مواد در صنعت مبلمان و ساخت وسایل چوبی مانند سرویس خواب، کابینت و … است. MDF که مخفف Medium Density Fibreboard است به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط است. این تخته از فیبر چوبی ساخته می‌شود و می‌تواند تراکم‌های متفاوتی داشته باشد.

قیمت و خرید کابینت مدرن در زمستان 1401 | گروه معماری آترینا

در نظر داشته باشید رنگی که برای کابینت آشپزخانه انتخاب می‌کنید با رنگ دکوراسیون بخش‌های دیگر خانه و یا رنگ وسایل مورد استفاده از آشپزخانه و سبک دکوراسیون خانه تناسب و همخوانی داشته باشد. پس از آماده شدن درب ها به کمک دریل با مته گازور محل نصب لولای گازور را بر روی درب ایجاد می کنیم. محل ایجاد لولا گازور باید از لبه درب تا مرکز مته گازور حدود mm 22 فاصله داشته باشد. هنگام نصب لولا باید دقت کرد لولا کاملاً موازی با لبه درب باشد تا در هنگام نصب درب بر روی کابینت دچار شکل نشویم. در اینمرحله قبل از اقدام به نصب لولا باید روی سطح درب مشخص شود این عمل به دلیل جلوگیری از نمایان شدن عیب های مانند تابیدگی یا خش های شدید بر روی سطح درب می‌باشد.

در تولید کابینت های ام دی اف تکه های سخت و نرم چوب ها با مقادیری از رزین و موم مخلوط می شوند و تحت فشار و گرما به تخته فیبر تبدیل خواهند شد. گاهی اوقات‌ام دی اف‌های معمولی سطحی بسیار صاف و صیقلی دارند و میزان درخشش آن‌ها از‌ام دی اف‌های دیگر بیشتر است. این نوع‌ام دی اف تفاوت چندانی با کابینت‌های دیگر ندارد و تنها میزان درخشش آن بیشتر است.

پیش از اینکه در خصوص مراحل ساخت کابینت ام دی اف صحبت کنیم، شاید بد نباشد ابتدا به علت محبوبیت این نوع کابینت ها نیز اشاره نماییم. ام دی اف نوعی چوب است که مقاومت بسیار مناسبی در برابر ضربه و فشار دارد، دچار فرسودگی و خوردگی نمی شود، پاک کردن آن بسیار راحت بوده و حتی در مواقعی می توان آن را شستشو داد. وجود این همه مزایا، در کنار قیمت مناسب آن، از کابینت ام دی اف یک محصول پرطرفدار ساخته است.

انی مدل‌ام دی اف گزینه بسیار مناسبی برای ساخت سازه‌های چوبی است. با ترکیب کردن مواد شیمیایی به این خرده چوب‌ها، ورق‌های‌ام دی اف ایجاد شد و امروزه کاربرد بسیار زیادی دارند. این ورق‌ها تمام بازار صنایع چوبی را تحت تأثیر قرار داده‌اند. تا به این جا مفهوم تخته فیبر را در عبارت MDF متوجه شدیم. حال باید ببینیم چگالی متوسط در این تعریف به چه معناست؟ چگالی پایین در تخته فیبر، خرده چوب نامیده می‌شود. نئوپان از ذرات کوچک‌تری ساخته شده و حتی گاهی اوقات در ساخت آن از خاک اره استفاده می‌شود.

  • ورق‌های ام دی اف باید به صورت مستقیم بریده بشن در غیر این صورت برامون دردسر ایجاد میشه.
  • کابینت ها اصولا به منظور استفاده بهینه از فضای آشپزخانه طراحی و ساخته می شوند.
  • چند مدل از کابینت ام دی اف رو باهم میبینیم و بررسی میکنیم و در پایان هم نکاتی از ساخت و شیوه قیمت گیری و سفارش کابینت بهتون میگیم.