صفر شدن خودروهای سمند ناقص در سایت تبریز
پورمجیب با اعلام به صفر رسیدن خودروهای سمند ناقص در سایت تبریز گفت: «درحالحاضر سورن تنها محصول دارای کسری قطعه است که با پایان یافتن آن در سایت تبریز، نقطه پایانی بر خودرو ناقص در گروه صنعتی ایرانخودرو گذاشته خواهد شد.» وی افزود: «در بهمن سال گذشته ۸۲.۵۰۰دستگاه خودرو ناقص در پارکینگهای ایرانخودرو متوقف بود که هماکنون کاهش ۸۹درصدی داشته است.» قائممقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایرانخودرو از رشد ۴۳درصدی تولید خودرو کامل از ابتدای سال در گروه صنعتی ایرانخودرو خبر داد و گفت: «از ابتدای سال تا روز ۲۷ مردادماه، ۲۲۹.۰۸۸ دستگاه خودرو کامل تولید شده است، درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته تعداد تولید کامل ۱۶۰.۲۰۶ دستگاه بوده است.» وی افزود: «در همین بازه زمانی با افزایش ۳۷درصدی، اسناد ۲۱۹.۷۱۳ دستگاه خودرو صادر شده و تحویل خودرو به مشتریان نیز افزایش ۲۷ درصدی را تجربه کرده است.» به گفته پورمجیب، از ابتدای امسال تا ۲۷ مردادماه ۲۲۵.۸۳۲دستگاه تحویل مشتریان شده است.
به گزارش «اخبار خودرو»،قائممقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایرانخودرو اعلام کرد: «با برنامهریزی و اقدامات صورتگرفته و همت و تلاش کارکنان، خودروهای ناقص در سایت مرکزی ایرانخودرو به صفر رسیده و صرفا خودروهای ناقص سایت تبریز در حال تکمیل و تجاریسازی است.» کیانوش پورمجیب با بیان اینکه هماکنون سایت تولیدی ایرانخودرو در تبریز در حال تکمیل و تجاریسازی خودروهای ناقص است، تصریح کرد: «روزهای آینده پایان خودرو ناقص در گروه صنعتی ایرانخودرو خواهد بود.» به گفته وی، خودروهای سایت ایرانخودرو در تهران ۲۷مردادماه، در حالی به صفر رسیده که در سال گذشته در همین زمان، ۳۲هزار و ۴۵۷ دستگاه خودرو ناقص در پارکینگهای اصلی و جانبی این سایت تولیدی دپو شده بود.
تحول در شبکه خدمات و امداد بهموازات رشد تولید و عرضه
گروه صنعتی ایرانخودرو علاوه بر اتمام خودروهای کف تا پایان مردادماه، ضلع سوم مثلت تولید، عرضه و خدمات پس از فروش یعنی شبکههای خدمات و امداد خودرو را نیز مورد توجه ویژه قرار داده است. در همین راستا، تفاهمنامه همکاری بین شرکت امدادخودروایران و بانک آینده با هدف «ارایه تسهیلات اشتراک طلایی اعتباری به دارندگان کارت طلایی» و با محوریت همکاری مالی و خدمات خودرویی میان دو مجموعه منعقد شده است که فصل جدیدی در ارایه خدمات خودرویی و بانکی کشور محسوب میشود. بر اساس این تفاهمنامه که با موضوع توسعه همکاریهای مشترک در حوزه ارایه خدمات خودرویی و بانکداری نوین، در نشست مدیران عامل امدادخودرو ایران و بانکآینده میان دو مجموعه امضا شد، برای نخستین بار مشتریان یک بانک امکان دریافت خدمات خودرویی مورد نیاز خود را تنها از طریق گشایش یک حساب پیدا میکنند. سیدعباس میرحسینی، مدیرعامل امدادخودروایران در مراسم امضای این تفاهمنامه، با معرفی خدمات متنوع اشتراک طلایی و خدمات عمومی امدادی به تمامی دارندگان خودرو در سراسر کشور، از خدمات ویژه قابل ارایه به دارندگان کارت آینده بهصورت تسهیلات اعتباری و تخفیفات خاص خبر داد. وی با اشاره به امکان ارایه خدمات اختصاصی به اعضای باشگاه مشتریان و ارایه خدمات خودرویی با استفاده از زیرساختهای ایجاد شده و امکان استفاده مشتریان امدادخودروایران از پایانه فروش بانک آینده در سراسر کشور، بر همکاری مشترک این دو مجموعه در راستای ارایه خدمات مطلوب و ویژه به مشتریان تاکید کرد. مدیرعامل امدادخودروایران با معرفی خدمات شرکت و امکان پاسخگویی ۴۰هزار تماس امدادی در روز، توسط مرکز پاسخگویی هوشمند ایرانخودرو و با اشاره به امکانات و تجهیزات بهکاررفته در ۱۳۰۰ ناوگان امدادی در سراسر کشور و فعالیت ۱۰ دفتر منطقهای در کلانشهرها بهمنظور بررسی دقیق فرآیند امدادرسانی در شهرها و مناطق مختلف کشور، از آمادگی کامل این شرکت برای ارایه خدمات امدادی در محل مورد نظر اعضا و مشتریان بانک آینده خبر داد. براساس تفاهم صورتگرفته، تمامی اعضای طلایی و پلاتینیوم کلوپ بانک آینده امکان استفاده از خدمات ویژه اشتراک طلایی امدادخودروایران را در سراسر ایران خواهند داشت و در مقابل دارندگان اشتراک طلایی امدادخودرو ایران نیز از مزایای عضویت در باشگاه «ایرانکارت» بانک آینده برخوردار خواهند شد. به گفته میرحسینی، تلفیق خدمات بانکی و خودرویی که در این سطح گسترده در کشور انجام گرفته و رفع موانع فنی و اقتصادی حاصل از این طرح بزرگ، مسیر تازهای را پیش روی بخش خدمات و اقتصاد کشور در تمام سطوح گشوده است.