مناقبی ادامه داد: واقعیت این است که در طول سالهای گذشته، اهتمام ویژه ای نسبت به آرا و نظرات نخبگان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی صورت نگرفته و تصمیم گیری ها منطبق بر واقعیت جامعه نبوده است و به همین دلیل است که معتقدم موضوعاتی که به سادگی قابل رفع و رجوع بوده اند، تبدیل به ابر مسئله شده اند.
رئیس مجمع واردات با تاکید بر این نکته که باید به سمتی برویم که همه مردم از آزادسازی واردات خودرو منتفع شوند، تصریح کرد: متأسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که اعطای مجوزها و رفع ممنوعیتها، به اسم مردم ولی به کام دولت یا به کام برخی گروههای نزدیک به قدرت اتفاق میافتد. بنابراین باید از تجربههای گذشته، درس گرفت و مراقب بود که منافع مردم در این میان، لحاظ شود و لازمه این کار، آن است که تشکلهای اقتصادی تخصصی مربوطه که از بدنه بخش خصوصی تشکیل شده اند، در مسیر تصمیم سازی و تصمیم گیری و اجرای آئین نامه قرار گیرند.
وی افزود: در رابطه با آزادسازی واردات خودرو، آنچه که حائز اهمیت بوده آن است که باید به شکلی صورت بگیرد که به کم شدن رانتهای موجود منجر شود، در غیر این صورت گرفتاریهای بیشتری بر اقتصاد کشور تحمیل میکند.
وی در مورد واردات خودروهای لوکس، تصریح کرد: در واردات خودرو به کشورمان، صحبت بر سر واردات خودروهای لوکس و همچنین خودروهای دست دوم نیست.