با نگاهی بهاستایل GLA کلاس
درباره طراحی این خودرو باید گفت رشد کلی ابعاد آن و بهره گرفتن از اِلِمانهای جدید طراحی، GLA را بهکراساووری خاص و نافذ بدل کرده است. همچنین افزایش 30 میلیمتری فاصله محوری و کاهش 7 میلیمتری طول خودرو سبب شده است شاهد خودرویی جذابتر از برادر بزرگترش یعنی GLB باشیم. استفاده از فرمهای منحنی و خطوط نرم روی بدنه و از طرفی تناسبات بینظیر، کاراکتری موقر و پختهتر از قبل برای کوچکترین کراساوور اشتوتگارتی بهارمغان آورده است. گرافیک جدید چراغهای جلو، جلوپنجره 6 ضلعی بهفرم مرسدسبنز، ورودیهای هوا درون سپر و خطوط تیز روی کاپوت، ظاهری تهاجمی برای GLA فراهم آورده است. حجیم شدن گلگیرهای عقب و گرافیک زیبای چراغهای عقب، نمای جذابی از یک کراساوور سابکامپکت را بهنمایش میگذارد. طراحی این نسل از GLA برعهده گوردن واگنر بوده است. وی در طرحهای قبلی خود اعلام کرده بود که فلسفه زبان جدید طراحی مرسدسبنز بر اساس زیبایی، راحتی بیشتر سرنشینان و جذابیت هرچهبیشتر خواهد بود. با توجه بهقامت 1611 میلیمتری GLA سوار شدن به این خودرو مانند سوار شدن بهیک اسیووی اسپرت است. فرمت کلی بدنه تا حدودی مشابه استایل کوپه است که این موضوع با توجه بهرعایت اِلِمانهای جدید طراحی در این کراساوور سابکامپکت بهضریب درگ 0.28 منتهی شده است.
مشخصات فنی
قلب تپنده مدل GLA250 را یک موتور 4 سیلندر دولیتری توربوشارژ با توان 221اسببخار تشکیل میدهد. در نسخه قویتر و پرفورمنسی این خودرو که همان GLA35 AMG است، همین پیشرانه با تغییرات بیشتر در بخش طراحی میلبادامکها و سیستم تایمینگ متغیر، مدیریت هوشمند جرقهزنی و فشار بیشتر پاشش سوخت، حداکثر 306 اسببخار قدرت و 400 نیوتونمتر گشتاور تولید میکند. این گشتاور بالا مدیون بازنگری در طراحی توربو، بهینهسازی محفظه احتراق و سیستم فوق هوشمند تایمینگ سوپاپهاست. مهندسان مرسدس برای هیجان بیشتر در زمان رانندگی یک گیربکس 8 سرعته اسپیدشفت دوکلاچه تدارک دیدهاند تا قدرت را با مجهز ساختن بهسامانه چهارچرخ متغیر فورماتیک، بهتمام چرخها انتقال دهد.