مسئولان این شرکت میگویند اپراتورها میتوانند هزینه تبدیل وسیلهنقلیه خود را به روشهای مختلف تامین کنند.
این شرکت روش اجاره باتری به همراه پیشپرداخت و همچنین اجاره خودرو برقی و باتری بدون پیشپرداخت را برای مشتریان پیشبینی کرده است.
تبدیل اتوبوس دیزلی یا هیبرید موجود به اتوبوس برقی توسط کلینباس، یکپنجم هزینه خرید یک اتوبوس برقی جدید است.
باتوجه به اینکه ۹۷درصد اتوبوسهای بریتانیا با پیشرانههای دیزلی کار میکنند و مقادیر زیادی کربن، اکسیدهای نیتروژن و ذرات معلق منتشر میشود (۳۵،۰۰۰ دستگاه از آنها به طور متناوب در جادهها حضور دارند)، این کشور با چالش بزرگی برای کربنزدایی سریع این بخش مهم حملونقل مواجه است.
به گزارش پدال، جو تیگه، یکی از بنیانگذاران کلینباس در بیانیهای گفت: «جایگزینی این وسایل نقلیه با اتوبوسهای برقی جدید برای شرکتهای خصوصی بسیار هزینهبر و گران است و باتوجه به نرخ گردش ناوگان، یارانههای دولتی سالها طول میکشد. کلینباس راهی سریع و کارآمد برای کاهش آلایندهها ارائه کرده است و اتوبوسها را تمیزتر، ساکتتر و راحتتر میکند و داراییهای ارزشمندتری برای اپراتورها میسازد.»
مسئولان کلینباس معتقد هستند جایگزینی پیشرانههای دیزلی و هیبرید اتوبوسهای موجود در سراسر بریتانیا سریعترین و مقرونبهصرفهترین روش برای انتقال ناوگان این کشور به سمت آلایندگی صفر است. این پلتفرم همچنین برای اتوبوسهای یک و دو طبقه مناسب است.
هنگامی که سیستم محرکه برقی (E-Drivetrain) سفارشی طراحی و آزمایش شد، کمتر از دوهفته طول میکشد تا اتوبوسی جداگانه با سیستم تمامالکتریکی بازسازی شود.
پلتفرم ماژولار این شرکت در کنار «تامینکنندگان پیشرو سطح ۱» توسعه یافته است و از موتورهای الکتریکی استفاده میکند که از آهنرباهای دائمی استفاده نمیکنند، بنابراین عاری از همه مواد خاکی کمیاب هستند.
مسئولان کلینباس میگویند متخصصان این شرکت میتوانند از پلتفرم خود در هر اتوبوسی استفاده کنند؛ به این ترتیب که فضای داخلی خودرو را اسکن و نمونهسازی و یک پلتفرم سفارشی طراحی کنند که برای آن مناسب باشد.