آغاز بهکار نمایندگیهای جدید ستاره ایران از اسفند پارسال
در اسفندماه سال گذشته مرکز بزرگ نمایشگاهی و خدماتی (تعمیرگاه شماره ۳) خودروهای سواری مرسدسبنز در بازار بزرگ ایران (ایرانمال) با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو افتتاح شد. در مراسم افتتاح این نمایندگی، مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با تاکید بر توسعه نمایندگیها و ارائه خدمات مطلوب بهمشتریان گفت: « باید از ظرفیت موجود در مناطق آزاد برای توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش و همچنین ارائه خدمات خاص بهدارندگان محصولات بنز و همچنین برنامهریزی و اقدام برای اجاره خودرو بهمتقاضیان استفاده شود.»
خطیبی بهلیزینگ خودروهای دستدوم اشاره کرد و گفت: «شرکت ستاره ایران باید درحوزه فروش خودروهای کارکرده، با ارائه مشوقهایی مانند اعطای گارانتی قطعات و خدمات پس از فروش و ارائه تسهیلات بهتوسعه و افزایش فروش شبکه خود اقدام کند.» مدیرعامل شرکت ستاره ایران نیز در این مراسم با اشاره بهتکمیل زنجیره ارزش شرکت ستاره ایران بهدستور مدیر عامل گروه صنعتی ایرانخودرو در بهمنماه گفت: «با این تدبیر، شرکت تاپخودرو بهعنوان شرکت تولیدی سواری مرسدسبنز درمجموعه شرکت ستاره ایران قرار گرفت و با این الحاق، زنجیره ارزش تولید، واردات، بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش بهصورت حرفهای و تخصصی تکمیل شد.» ادبی با اشاره بهاستقرار مدیریت سیستم انطباق (کامپلاینس)، اخذ رتبه برتر در خدمات پس از فروش و رتبه اول در رضایتمندی مشتری از شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران و افتتاح نمایشگاههای خودروهای کلاسیک مرسدسبنز در مشهد و تهران اظهار داشت: «همزمان با نمایندگی ستاره ایران در بازار بزرگ ایران (ایرانمال) تعمیرگاه شماره یک شرکت ستاره ایران درمجموعه تعمیرگاهی ایرانخودرو در خیابان آزادی (یادگار امام)، تعمیرگاه شماره ۲ در هایپرکار (خیابان معلم)، تعمیرگاه شماره ۴ ویژه تعمیرات فوق تخصصی خودروهای هیبرید سواری مرسدسبنز و همچنین فروشگاههای قطعات اکسسوری و کالکشن مرسدسبنز و ۹ نمایندگی بهصورت برخط در تهران و شهرستانها افتتاح شد.»
به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل شرکت ستاره ایران (زیرمجموعه گروه صنعتی ایرانخودرو) از انعقاد تفاهمنامه با معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری برای ایجاد مرکز نوآوری در این شرکت خبر داد و گفت: «برای نخستینبار است که این اقدام در شرکت خودروسازی کشور اجرا شده است.» سیدحمید ادبی با بیان اینکه مرکز نوآوری در راستای اجرایی کردن فعالیتها، برنامههای عملیاتی و اقدامات نوین خدمات پس از فروش ایجاد شده است، عنوان کرد: «آموزش نیروی انسانی متخصص درحوزه خدمات پس از فروش درسطح استانداردهای بینالمللی شرکت مرسدسبنز آلمان، بومیسازی خدمات فوق تخصصی تعمیرات خودروهای مرسدسبنز هیبرید و برقی و آموزش فناوریها و سیستمهای پیشرفته کمکراننده (ADAS) خودروهای مرسدسبنز ازجمله اقداماتی است که در پی راهاندازی این مرکز نوآوری صورت میگیرد.» وی افزود: «ارتقای فرآیندها و روشهای خدمات پس از فروش، راهاندازی سیستمهای آموزشی دیجیتال، نمایشگاه و فروشگاه (virtual showroom) مجازی و همچنین ارتقای رضایتمندی مشتریان با استفاده از نرمافزارهای کاربردی و فناوریهای نوین از جمله برنامههای مدنظر در این مرکز نوآوری است.
ستاره ایران؛ پیشتاز شرکتهای خودرویی کشور در متاورس
مدیرعامل ستاره ایران با اشاره بهظرفیتهای اشتغالزایی موجود در این مرکز اظهار کرد: «با شروع بهکار مرکز نوآوری، دانشجویانی که در زمینه شتابدهندهها و شاخههای مرتبط با این حوزه دارای تجربه هستند را جذب خواهیم کرد.» ادبی با اشاره بهکاهش هزینهای که متعاقب ایجاد این مرکز محقق خواهد شد، تصریح کرد: «طبیعتا بازدید مشتریان از نمایشگاههای خودرو و قطعات بهصورت مجازی و بدون نیاز بهحضور فیزیکی موجب کاهش هزینه خواهد شد و افراد در بازدید مجازی، فرصت و تسلط بیشتری خواهند داشت.» بهگفته وی، این بازدید مجازی با استفاده از عینکهای متاورس و واقعیت مجازی و نیز استفاده از اپلیکیشنهای تلفنهمراه اجرایی خواهد شد. مدیرعامل ستاره ایران خاطرنشان کرد: «ستاره ایران نخستین شرکت خودرویی کشور محسوب میشود که از حدود 6 ماه قبل کارگروه متاورس را راهاندازی کرده که این اقدام با محوریت ارائه خدمات نوین از طریق سیستمهای هوشمند متاورس برای مشتریان صورت گرفته است.» وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری شرکت ستاره ایران را واجد شرایط انتقال تجربه و دانش این اقدام نوین بهسایر خودروسازان میداند، اظهار کرد: «بدینترتیب با برنامههای نوین خدمات پس از فروش خود میتوانیم نسبت بهارتقای حوزههای خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی اقدام کنیم.»
بومیسازی برنامه پذیرش تا تحویل کمپانی بنز
ادبی با بیان اینکه بومیسازی برنامه پیشرفته استیکس (مدل پذیرش تا تحویل کمپانی مرسدسبنز آلمان) و زمینهسازی لازم برای کسب دانش فنی و حرکت بهسمت انتقال فناوری نوین صنعتخودرو جهان (خودروهای متصل و خودران) از دیگر برنامههای این مرکز بهشمار میرود، افزود: «برنامهریزی حرفهای برای تکمیل زنجیره ارزش کسبوکار و ارتقای فعالیتهای تجاری بینالمللی (تولید، بازاریابی، واردات، فروش و خدمات پس از فروش) از دیگر اقدماتی است که در این مرکز با هدف صیانت و ارتقای سطح رضایت مشتریان صورت میگیرد.» وی با تاکید بر اینکه خدمات پس از فروش در شرکت ستاره ایران از منظر دانش فنی، ابزار و تجهیزات بر اساس دستورالعملهای استاندارد و فوقحرفهای و بینالمللی شرکت مرسدسبنز ارائه میشود، ادامه داد: «از اسفندماه سال ۱۳۹۹ تاکنون برای اخذ گواهینامه این مرکز در تلاش هستیم و درنهایت پس از ارائه مدارک، مستندات، ظرفیت و توانمندیهای موجود، در پایان مردادماه موفق بهاخذ این گواهینامه شدیم.»