لشگرکشی ۴۰ هزار دستگاهی « شاهین‌ پلاس » به بازار



معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که برای عرضه خودرو جدید شاهین پلاس سایپا به بازار، منتظر اعلام قیمت این خودرو از سوی سازمان حمایت هستیم، اعلام کرد: «براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال، ۴٠ هزار دستگاه از این خودرو، تولید و روانه بازار می‌شود تا خلأ خودروهای اقتصادی اتوماتیک را مرتفع کنیم.»

مهدی آقاطاهریان افزود: «این پروژه از سال ١۴٠١ آغاز شد که با توجه به این‌که ارکان اصلی خودرو تغییر کرده است و به‌عنوان یک محصول جدید، باید دوباره آزمون‌های استاندارد را طی کند، این مسیر طی شد و از خردادماه سال جاری، تولید آن به‌صورت انبوه در گروه خودروسازی سایپا آغاز شد.»

وی با اشاره به بالا بودن سطح کیفیت و ایمنی این خودرو ادامه داد: «خودرو شاهین‌پلاس از نظر کیفی، وضعیت بسیار مطلوبی در بین خودروهای تولیدی کشور دارد؛ به‌نحوی‌که می‌تواند استانداردهای یورو ان‌کپ را کسب کرده و از نظر ایمنی برای راننده و سرنشینان خیالی آسوده ایجاد کند.»

آغاز پیش‌فروش شاهین‌پلاس به محض تعیین و اعلام قیمت

آقاطاهریان تصریح کرد: «گروه سایپا برای اولین بار و برگرفته از شرکت‌های بزرگ خودروساز دنیا با همکاری یک شرکت واسط، اقدام به برگزاری کلینیک قیمت‌گذاری خودرو شاهین‌پلاس و نظرسنجی از چهار گروه هدف (اصحاب رسانه، مشتریان، خبرگان صنعت خودرو) کرده است که خروجی آن با مستندات کامل به وزارت صمت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ارسال خواهد شد و به محض تعیین و اعلام قیمت خودرو، پیش‌فروش آن را آغاز خواهد کرد.»

وی افزود: «در این کلینیک، شاهین‌پلاس در کنار سه خودرو همتراز (تارا، دناپلاس و جی۴) قرار گرفته است و علاوه بر بررسی استتاتیک (ایستا)، امکان تست داینامیک (آزمایش در حرکت) آن نیز فراهم شده است. البته این خودرو در میان خودروهای مونتاژی دیگر نیز همتایان و رقبابی دارد، اما به اگر آن‌ها را در کنار شاهین پلاس قرار می‌دادیم، حدود قیمتی ما را قطعا بالا می‌برد و این منجر به خطا در نظرسنجی‌ها می‌شد. به همین دلیل، این کار را انجام ندادیم.»

انجام نظرسنجی‎ از بازدیدکنندگان نمایشگاه تحول

در همین راستا، گروه خودروسازی سایپا در حاشیه سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو نیز ‌با هدف بهبود کیفیت و ارایه خدمات مناسب برای محصولات جدید خود،‌ اقدام به نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه کرده بود. از این رو، مدیریت مطالعات راهبردی و رسانه گروه خودروسازی سایپا در حاشیه سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که تا دوم مردادماه برپا بود، به‌منظور دریافت نظرات بازدیدکنندگان اقدام به برگزاری نظرسنجی درخصوص محصولات جدید خود کرده است.

بر این اساس، نظرسنجی در مورد خودروهای شاهین‌پلاس، اطلس برقی و بنزینی، T۰۳، سهند، چانگان CS۵۵ پلاس، چانگان EADOO برقی تاکسی، نیسان سیلفی (SYLPHY)، رووی (ROEWE) و C۳XR در این نمایشگاه انجام شد.

فرآیند افکارسنجی با هدف دریافت بازخورد مشتریان به‌منظور ایجاد حداکثر تطابق ممکن میان سلایق و انتظارات مشتریان با پروسه انتخاب و طراحی محصولات آتی در گروه سایپا انجام می‌شود.

سایپا درمسیر تولید محصولات رقابت‌پذیر

مسیری که گروه خودروسازی سایپا در پیش گرفته است، مورد توجه و تایید مسئولان ازجمله نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است؛ ‌سیدجواد حسینی‌کیا با بیان این‌که سایپا در تولید خودروهای برقی گام‌های خوبی برداشته است، گفت: «برای آن‌که صنعت خودرو کشور رشد کند، ضرورت دارد محصولات رقابت‌پذیر، اقتصادی و صادرات‌محور تولید شود.»

وی در حاشیه بازدید از غرفه گروه خودروسازی سایپا در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، با اشاره به این‌که در این نمایشگاه شاهد نمایش محصولات جدید از گروه سایپا هستیم که متناسب با تکنولوژی روز دنیاست، اظهار داشت: «گروه خودروسازی سایپا در چند سال اخیر در حوزه تولید محصولات برقی گام‌های خوبی برداشته است.»

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر این‌که خودروسازان با تولید خودروهای برقی و توسعه محصولات جدید می‌توانند سهم بیشتری از بازار داخلی و منطقه داشته باشند، افزود: «در سال جاری حدود ۴میلیارد دلار صرف وارد بنزین شد، درصورتی‌که ما باید صادرکننده آن باشیم. بنابراین ما در کشور راهی نداریم، جز این‌که به سمت نوآوری‌های جدید به‌خصوص تولید خودرو برقی حرکت کنیم و یارانه بنزین را به سمت توسعه زیرساخت‌ها ببریم.»

وی اضافه کرد: «خودروسازهای داخلی باید پلت‌فرم‌های خود را متناسب با نیاز جامعه و همگام با طراحی‌های جدید و روز دنیا تولید و وارد بازار کنند. همچنین ضرورت دارد؛ خودروسازان با هزینه کم، خودروهایی با طراحی زیبا و باکیفیت تولید کنند تا مورد استقبال جامعه قرار گیرد.»

حسینی‌کیا یادآور شد: «واردات خودرو کمک بزرگی به خودروسازان داخلی می‌کند. چراکه واردات، باعث رقابت و موجب توسعه و پیشرفت صنعت خودرو کشور می‌شود.»

اعلام شرایط فروش برخی از محصولات سایپا

کلینیک قیمت‌گذاری برای محصول جدید سایپا (شاهین‌پلاس) درحالی برگزار شد که فروش برخی از محصولات گروه خودروسازی سایپا از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در این باره گفت: «روز چهارشنبه فروش با قیمت قطعی کوییک را داشتیم و به هیچ عنوان اجازه دپو خودرو در پارکینگ‌های شرکت را نخواهیم داد.»

آقاطاهریان تاکید کرد: «خودرو بدون مشتری و بدون فاکتور در پارکینگ‌های سایپا پیدا نخواهید کرد.»

گفتنی است؛ گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش عرضه محصولات و تنظیم بازار، فروش برخی از محصولات خود را ویژه متقاضیان عادی، طرح‌ جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و جایگزینی خودروهای فرسوده را از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه سوم مردادماه از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com آغاز کرده که تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.



منبع