صادرات نخستین محموله تارا و دنا به ارمنستان

تولید و عرضه محصولات جدید ایران‌خودرو در سطح کیفی بالا

وی به پروژه مهم و راهبردی پاورترین اشاره کرد و گفت: «این پروژه راه‌اندازی شرکت پایه و مادر توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران‌خودرو، کلید خورده و این امکان برای سایر خودروسازان فراهم خواهد شد تا از توانمندی این مرکز در تامین قوای محرکه بهره‌مند شوند که در گام نخست محصولات تولیدی این شرکت به سایپا و دیارخودرو عرضه خواهد شد.»

هم‌زمان با صادرات محصولات، به‌منظور تسهیل در ارایه خدمات به مشتریان، نمایندگی ایران‌خودرو در ارمنستان نیز در قالب فضایی نمایشگاهی و مرکز ارایه خدمات پس از فروش در ایروان مطابق استانداردهای ایران‌خودرو تجهیز شده است. گفتنی است؛ علاوه بر محصولات سواری، صادرات وانت آریسان دو و سایر توانمندی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در مجموعه‌هایی نظیر ایساکو و ایران‌خودرو دیزل نیز از اهداف صادراتی به کشور ارمنستان و سایر بازارهای صادراتی به شمار می‌رود. با ورود مجدد محصولات ایران‌خودرو به بازار ارمنستان، دروازه ورود به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا باز شد.

در همین راستا، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: «از ابتدای خردادماه امسال با توقف تولید خودروهای ناقص و برنامه‌ریزی برای عبور مستقیم محصولات از خط تولید، تمام گلوگاه‌های تولید انبوه در این شرکت را شناسایی کرده و به‌سرعت در حال رفع آن‌ها هستیم.»

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به ظرفیت‌های داخلی برای تولید قطعات تاکید کرد: «تمام تلاش ما بر این است تا برای آن دسته از قطعاتی که ظرفیت کافی تولید در داخل کشور وجود ندارد، گواهی عدم ساخت از مراجع ذی‌صلاح اخذ کنیم و تامین آن را با سرعت در دستور کار قرار دهیم.»

در پی سفر مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به ارمنستان و عقد قرارداد در راستای توزیع محصولات ایران‌خودرو در این کشور، با هماهنگی‌های صورت‌گرفته و اجرای فرآیندهای سفارش‌گذاری و تولید خودروهای درخواستی و نیز دریافت وجوه مربوط از مشتری، اولین محموله محصولات مشتمل بر هشت دستگاه خودرو تارا و دنا اتومات به همراه قطعات یدکی مورد نیاز برای خدمات پس از فروش، روانه بازار ارمنستان شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین در نشست اخیر خود با مدیران شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات و مجموعه‌های خودرو (ایتراک)، با تاکید بر نقش این شرکت برای تایید کیفیت قطعات، گفت: «با نظارت‌های دقیق ایتراک، محصولات جدید ری‌را و TF21 با سطح کیفی بالایی تولید و عرضه خواهد شد.»

مهدی خطیبی افزود: «نارضایتی‌هایی که نسبت به صنعت خودرو وجود دارد، ارتباط مستقیمی با کیفیت محصولات دارد که این موضوع یکی از راهبردهای مهم ایران‌خودرو است و برنامه‌های متنوعی برای ارتقای کیفیت محصولات طرح‌ریزی شده و در حال اجرا است که نتایج آن به مرور مشخص خواهد شد.»

کیانوش پورمجیب ادامه داد: «برای رسیدن به این هدف، به جای این‌که قطعات قیمت‌گذاری شود، سیستم‌ها که شامل تعدادی قطعه هستند، قیمت‌گذاری می‌شوند و در این رابطه شرکت ساپکو با همکاری سازندگان، قیمت‌گذاری سیستم‌ها را برنامه‌ریزی کند.»

وی ادامه داد: «با اجرای این پروژه شاهد تحول در نظام توسعه محصول، آزمون و نظام قراردادی ساپکو خواهیم بود که با این ترکیب در بحث کیفیت، قیمت تمام‌شده و ارتقای کیفیت تحولات قابل توجهی ایجاد خواهد شد.»



منبع

وی با بیان این‌که عمده این مشکلات به کمبود ظرفیت‌های کافی در داخل کشور برمی‌گردد، افزود: «تلاش ایران‌خودرو بر آن است تا جایی که امکان داشته باشد، زمینه ایجاد ظرفیت‌های بیش‌تر برای تولید و تامین این قبیل قطعات در داخل کشور توسط سرمایه‌گذاران و قطعه‌سازان داخلی فراهم شود و در شرایطی که این امکان فراهم نباشد، در راستای تحقق اهداف تولید و افزایش تیراژ قطعات مورد نیاز را از طریق دیگر تولیدکنندگان جهانی تامین کنیم.»

خطیبی در حاشیه بازدید از نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش این شرکت، افزود: «طی سال‌های گذشته تصور این بود که عمده‌ترین چالش پیش روی این شرکت در زمینه تولید خودروهای ناقص، به تامین قطعات الکترونیکی و های‌تک مربوط می‌شود، اما پس از آن‌که برنامه عبور مستقیم در دستور کار این شرکت قرار گرفت مشخص شد در تامین برخی دیگر از قطعات نیز مشکلاتی وجود دارد و با رفع این گلوگاه‌ها به سرعت به سمت افزایش تولید حرکت خواهیم کرد.»

قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این نشست گفت: «در آخرین جلسه ستاد پروژه‌های توسعه محصول، توافقاتی برای پروژه TF21 صورت گرفت که براساس آن پروژه‌ها با قیمت هدف به تولید برسند و برای دستیابی به این هدف باید اصلاح لازم در نحوه قیمت گذاری قطعات و سیستم‌ها صورت گیرد.»

شناسایی تمام گلوگاه‌های تولید انبوه با عبور مستقیم

تغییر در نظام قیمت‌گذاری و آزمون قطعات