این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مبالغی که به ازای اسقاط خودروها به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز میشود، صرف اسقاط میشود اما نکته مهم در این زمینه تعیین اولویت اسقاط است به این معنا که دستگاههایی مانند موتور سیکلت و توجه به حوزه حمل و نقل در اولویت هستند.
شرایط جدید پلاک گذاری کامیون و کشنده های وارداتی
مصطفی طاهری در گفتوگو با خانه ملت با اشاره به تصویب لایحه اصلاح ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو درباره سازوکار اسقاط خودرو، گفت: براساس ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو به ازای شمارهگذاری هر 4 خودروی تولیدی، یک خودرو باید اسقاط شود.
وی اضافه کرد: در نشست امروز نمایندگان توجه ویژهای به رفع مشکل کامیونداران و دارندگان کشندهها و کامیونتها داشتند، 15 هزار دستگاه از این خودروها وارد کشور شده اما با وجود اینکه دو سال از واردات آنها میگذرد اما هنوز شماره گذاری نشدهاند که این مشکل نیز امروز رفع شد و مقرر شد این افراد نیز با پرداخت مبلغ 5 درصد از قیمت خودروهای وارداتی پلاک گذاری شوند.
به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با وجود اینکه دو سال از واردات 15 هزار دستگاه کامیون و کشنده میگذرد اما این خودروها هنوز شماره گذاری نشدهاند که در نشست امروز مجلس مشکل آنها رفع و مقرر شد این افراد با پرداخت مبلغ ۵ درصد از ارزش خودروهای وارداتی پلاکگذاری شوند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس لایحه مذکور و تصمیم امروز مجلس مکانیزم پیشبینی شده در ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو باید اجرایی شود اما در صورتی که گواهی اسقاط به میزان کافی وجود نداشته باشد، میتوان با پرداخت 1.5 درصد از قیمت خودروی تولیدی، خودرو را شمارهگذاری کرد.