شاهین‌پلاس با موتور « تارا» در مرحله تست تصادف است

پایان مراحل کالیبراسیون موتور تارا روی شاهین‌پلاس
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درخصوص تامین قوای محرکه سایپا از ایران‌خودرو در راستای اتحاد استراتژیک دو خودروساز هم گفت: «برای خودرو شاهین پلاس، قوای محرکه خودرو تارا از ایران‌خودرو نصب و مراحل کالیبره ‌شدن آن انجام شده و تست تصادف آن باقی مانده که باید آن را در خارج از کشور انجام دهیم.» وی تاکید کرد: «با شرکت ایران‌خودرو در حال تولید خودرو اقتصادی به‌صورت مشترک هستیم و درخصوص قوای محرکه این محصول هم به‌صورت مشترک درحال تامین و تولید هستیم تا بتوانیم به‌صورت مشترک خودرو را عرضه کنیم.» وی با بیان اینکه در گذشته مسیری که طی شده مطلوب نبوده است، چراکه در سال گذشته 160 هزار دستگاه خودرو ناقص در کف پارکینگ‌ها مانده و تیراژ تولید به‌حداقل ممکن رسیده بود، گفت: «خوشبختانه درحال‌حاضر خودروهای کف پارکینگ دو شرکت به‌صفر رسیده و تیراژ تولید با شرایط نرمال درحال انجام است و قطعا این روند اتحاد دو شرکت و استفاده از منابع دو طرف موجب رضایت‌مندی مشتریان خواهد شد.» تیموری افزود: «اتحاد استراتژیک در دو موضوع بسیار تاثیرگذار است؛ اول هزینه‌های مشتری درحوزه خدمات پس از فروش کم خواهد شد و دوم هزینه‌های خودروسازی در زنجیره‌تامین کاهش خواهد یافت و درنتیجه سبب افزایش رضایت مشتری خواهد شد که در کل در قیمت تمام‌شده محصول و کاهش زیان خودروسازان تاثیرگذار خواهد بود.»

تاسیس شرکت مشترک تامین قوای محرکه سایپا و ایران‌خودرو
خطیبی با اشاره به‌توسعه موتور سه‌استوانه توسط ایران‌خودرو گفت: «این هم یکی از تفاهم‌نامه‌های اتحاد استراتژیک است و با اقدامات صورت‌گرفته در چندماه آینده شاهد تولید این موتور خواهیم بود و شرکت تامین، توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه سایپا و ایران‌خودرو به‌صورت مشترک تاسیس خواهد شد تا توانمندی‌های قوای محرکه دو شرکت به‌اشتراک گذاشته شود.»
وی همچنین از مشارکت قطعه‌سازان سایپا و ایران‌خودرو برای تولید قطعات مشترک خبر داد و افزود: «6 تفاهم‌نامه برای تولید قطعات مشترک امضا شده است که در مرحله نخست شرکت‌های مهرکام پارس و پلاسکوکار سایپا به‌تولید قطعات اقدام خواهند کرد و در مراحل بعدی و با توسعه دیگر شرکت‌های زیرمجموعه سایپا و ایران‌خودرو، محصولات متنوع دیگری تولید خواهد شد.»
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به‌استفاده از ظرفیت‌های لجستیک برای حمل مشـــــترک خودروها گفت: «نخستین دستاورد این اقدام، ارائه خدمات منـــــاسب فروش در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌مشتریان است و با ادغام لجستیک سایپا و ایران‌خودرو، شاهد ارائه خدمات بهتر و استفاده از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل خواهیم بود.»
گفتنی است نخستین مرکز مشترک ارائه خدمات پس از فروش محصولات سایپا و ایران‌خودرو در نمایندگی مرکزی شماره 2 سایپا واقع در سه‌راه آذری ابتدای خیابان قزوین با 16 هزار مترمربع وسعت و 14 هزار متر فضای مسقف آغاز به‌کار کرد و در فاز اول یک‌هزار و 300 مترمربع در بخش تعمیرات و 850 مترمربع برای انبار قطعات و پذیرش برای محصولات شرکت ایران‌خودرو تخصیص داده شد که شامل 22 ایستگاه کاری است. این نمایندگی مشترک به‌دلیل ایجاد دسترسی بهتر برای مشتریان و به‌صورت کاملا تفکیک‌شده و با ورودی‌های مجزا برای محصولات دو شرکت آماده‌سازی شده است و برهمین اساس در آینده نزدیک مراکز مشترک دیگر دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو افتتاح خواهند شد و آغاز به‌کار خواهند کرد.



منبع

توسعه و ارائه خدمات بهتر در تمام حوزه‌ها با اتحاد استراتژیک
در این مراسم، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با بیان این‌که از طریق اتحاد استراتژیک در صنعت‌خودرو به‌تکامل و بلوغ می‌رسیم، گفت: «بعد از ده‌ها سال رقابت منفی و هدررفت منابع، اتحاد سایپا و ایران‌خودرو شرایط را برای توسعه و ارائه خدمات بهتر در تمام حوزه‌های تولید و خدمات پس از فروش فراهم خواهد کرد.» مهدی خطیبی افزود: «با توجه به‌مذاکرات صورت‌گرفته و تشکیل کمیته مشترک، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی برای رسیدن به‌اتحاد استراتژیک تدوین شد که در مرحله اول استفاده از ظرفیت خدمات پس از فروش دو گروه خودروساز به‌عنوان اقدامی موثر در این زمینه به‌طور رسمی شروع شد.» وی ادامه داد: «در گام بعدی، نمایندگی مرکزی ایران‌خودرو در باقرشهر آماده ارائه خدمات به‌محصولات شرکت سایپا خواهد بود و همچنین برای تکمیل زنجیره خدمات پس از فروش، استفاده از ناوگان امدادی دو خودروساز در شبکه اجرا می‌شود.»

به گزارش «اخبار خودرو»،در راستای اتحاد استراتژیک دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو و با حضور مدیران عامل دو شرکت، نخستین مرکز فروش و خدمات پس از فروش مشترک سایپا و ایران‌خودرو افتتاح و شروع به‌فعالیت کرد. در این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: «اتحاد استراتژیک بین گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران‌خودرو و استفاده از تمام منابع دو طرف با هدف افزایش رضایت‌مندی مشتریان است.» وی افزود: «خوشبختانه در چند ماه اخیر درحوزه زنجیره تامین و قطعه‌سازی، شاهد افزایش کیفیت در دو شرکت بوده‌ایم که باعث کاهش مراجعه مردم به‌تعمیرگاه‌ها تا 200 درصد شده است و بر این اساس و به‌منظور کاهش هزینه‌های سربار تعمیرگاه‌ها، چندین مرکز ارائه خدمات پس از فروش دو شرکت ادغام خواهند شد.» تیموری با بیان اینکه این‌گونه اتحادها در تمام دنیا و بین خودروسازان مطرح برای استفاده بهینه از منابع یکدیگر مرسوم است، گفت: «اتحاد در حوزه خدمات پس از فروش، علاوه‌بر کاهش هزینه‌های سربار سبب افزایش رضایت مشتریان خواهد شد؛ چراکه دسترسی مردم به‌تعمیرگاه‌ها درصورت نیاز افزایش می‌یابد و امکانات دوبرابری برای مشتریان ایجاد خواهد شد.»