ایالات متحده آمریکا و کشورهایی در آمریکای جنوبی مانند مکزیک و همچنین استرالیا نیز به این قافله پیوستهاند.
ازسویدیگر، خودروهای برقی به علت مالیات کمتر و معاف بودن از پرداخت هزینه سوخت فسیلی، با استقبال روزافزون مردم بسیاری از کشورها روبهرو شدهاند. هرچند که گفته میشود؛ این خودروها نیز مضراتی برای منابع طبیعی و محیط زیست در بحث تامین مواد اولیه ساخت باتری و بازگشت آن به طبیعت دارند، اما اجماع جهانی بر این است که خودروهای برقی محیط زندگی انسان را پاکتر و ساکتتر میکنند و درمجموع زیان کمتری از خودروهای فسیلی دارند. بر این اساس، خودروها و ونهایی که از آغاز سال ۲۰۳۵ در اتحادیهی اروپا به فروش خواهند رسید، نباید موجب انتشار گازهای گلخانهای شوند.
برد خودروهای برقی نیز تا ۶۰۰ کیلومتر در حال توسعه است تا نیاز به شارژ آنها کاهش یابد و بتوان آنها را با جریان الکتریسیته داخل خانه نیز شارژ کرد. البته این روند مختص اروپا نیست و در بسیاری از کشورهای آسیایی بهویژه کشورهای صاحبصنعت خودرو دنبال میشود.
درحالحاضر یکپنجم گازهای گلخانهای در اروپا، ناشی از وسایلنقلیه فعال در آن است. در این راستا، میزان انتشار گازها توسط خودروهای شخصی تا سال ۲۰۳۰ باید به میزان ۵۰ درصد کاهش یابد.
این موضوع باعث شده است خودروسازان در کنار بحث خودروهای متصل، خودران و اشتراکی، چشمانداز سهم تولید خودروهای برقی خود را نیز تا سال ۲۰۳۵ ترسیم کنند. بر این اساس، پیشبینی میشود سهم خودروهای برقی از فروش جهانی خودرو تا سال ۲۰۴۰ به ۵۵درصد برسد.
بدینترتیب، بهرغم رشد سریع سهم خودروهای برقی از صنعت و بازار خودرو جهان که در سال ۲۰۲۱ نسبتبه سال ۲۰۲۰ رشد بالای ۱۵۰ درصدی داشته، سهم برقیها در صنعت و بازار خودرو ما همچنان و تا اطلاع ثانوی صفر است!