به گزارش «اخبار خودرو»،نخستین ایستگاه تعویض باتری NIO برای خودروهای الکتریکی پیش از عرضه مدل NIO ET7 در اواخر سال جاری در بازار بهطور رسمی در آلمان راهاندازی شد. این ایستگاه در Zusmarshausen، در بخش جنوبی آلمان بین مونیخ و اشتوتگارت واقع شده است و هماکنون 3 ایستگاه در اروپا وجود دارد و تا پایان سال 2025، NIO مایل است بیش از 4 هزار ایستگاه مشابه را نصب کند که شامل بیش از یکهزار ایستگاه درخارج از چین میشود. این شرکت بهعنوان یک شرکت چینی درحال حاضر بیش از یکهزار و 100 ایستگاه نصب کرده و درمجموع بیش از 238 هزار دستگاه خودرو را تاکنون تحویل داده است.
ایستگاههای تعویض باتری از ویژگیهای خاص خودروهای NIO بهشمار میروند و این شرکت همچنین بیش از یکهزار ایستگاه شارژ سریع و بیش از 870 ایستگاه شارژ مقصد (AC، سرعت شارژ معمولی) را نصب کرده است.
هماکنون تمام مدلهای برقی NIO با ایستگاههای تعویض باتری سازگار هستند؛ زیرا این شرکت از یک بسته باتری استانداردشده (خارجی) با دو سطح ظرفیت (سومین در خط لوله) استفاده میکند. با بهبود فناوری باتری، این شرکت احتمالا ظرفیت باتری را از طریق استفاده از ماژولهای جدید بهروز کرده و سازگاری بسته را حفظ میکند. این اتفاق قبلا در سال 2021 در چین رخ داده است؛ زمانی که یک بسته باتری سلولی هیبرید جدید با برد استاندارد (NCM/LFP) با 75 کیلووات-ساعت جایگزین بسته قبلی NCM شد که ظرفیت 70 کیلووات-ساعتی داشت.
بهگفته مدیران این شرکت قرار است در آینده نسخه 150 کیلووات-ساعتی ردهبالا بهبازار عرضه شود و نیو بهدنبال عرضه شارژرهایی با ظرفیت بسیار بالاست و در این بخش سرمایهگذاری فراوانی کرده است.
نسل دوم Power Swap Station 2.0 NIO که در ماه آوریل سال جاری معرفی شد، دارای ویژگیهای منحصربهفردی است و میتوان از این ایستگاهها هرچند دقیقه یکبار استفاده کرد.
سرمایهگذاری چینیها برای تسلط بر بازار خودروهای برقی در اروپا