توبیاس اوشترمایر، مسئول اجرای پروژه دیزل پاک در رولزرویس گفت: «از طریق برنامه پایداری کامل در پیشرانهها، متعهد شدهایم سبد محصولات mtu خود را مجددا طراحی کنیم و تا سال ۲۰۳۰، سوختهای پایدار و فناوریهای جدید برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای تا ۳۵درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ آماده شوند. این هدف کوتاهمدت نقش مهمی در کمک به برند رولزرویس برای تحقق جاهطلبیهایش برای رسیدن به انتشار صفر آلایندههای کربنی ایفا میکند. توافق با نسته بهعنوان تولیدکننده پیشرو مواد نفتی در دنیا، به ما کمک میکند به اهداف خود و مشتریانمان دست یابیم.»
بخشهای اصلی توافق شامل مواردی همچون ترویج استفاده از موتورهای درونسوز موجود برای هماهنگی با سوختهای پایدار، پیشبرد حرکت به سمت کاهش استفاده از سوختهای فسیلی، استفاده از سوختهای پایدار و اشتراک دانش در مورد سوخت دیزل تجدیدپذیر با کیفیت بالا (HVO) است.
لارس پتر لیندفورز، معاون ارشد نوآوری نسته نیز گفت: «در برنامه اخیر ما در مورد سوختهای دیزل تجدیدپذیر میتوان انتشار گازهای گلخانهای را ۷۵ تا ۹۵درصد کاهش داد، زمانی که انتشار گازهای گلخانهای در چرخه عمر سوخت دیزل تجدیدپذیر با نسخههای فسیلی مقایسه شود، شرکتها میتوانند تعهدات محیطزیستی خود را یک پله و به میزان قابلتوجهی کاهش دهند، آن هم صرفا با تغییر نوع سوخت مصرفی در پیشرانه ها! »
ایدههای جدید برای باقی ماندن پیشرانههای درونسوز مطرح شدهاند ولی در این میان هنوز سازمانهای استاندارد همچون API در مورد این طرحها موضع خود را اعلام نکردهاند و مشخص نیست از چه نوع روانکارها و سوختهایی میتوان در این پیشرانهها استفاده کرد.
رولزرویس و نسته هر دو دیدگاه مشترکی مبنیبر اینکه سوختهای پایدار نقش کلیدی در کاهش انتشار گازهای گلخانهای (GHG) در کاربردهای خارج از بزرگراه ایفا خواهند کرد، دارند.