در همین راستا، سایپا طی اقدامی با تعویض صندلیهای سایپا شاهین و استفاده از طراحی و ارگونومی صندلی زانتیا و سیتروئن سی۳، این ایراد که موجب خستگی و ناراحتی سرنشینان شاهین میشد، برطرف شده است.
جلب اعتماد مشتریان به قوای محرکه شاهین
سایپا همچنین رفع نقص موتور شیشهبالابرهای شاهین بهعنوان یکی از دیگر از اقدامات این شرکت درخصوص افزایش کیفیت سایپا شاهین عنوان کرده است. چراکه شیشهبالابرهای پیشین موجب نارضایتی خریداران شده بود.
ارتقای ۸۷درصدی سطح رضایت مشتریان شاهین
فضای بار عقب آن هم بهحدی بزرگ طراحی شده است که تا حد زیادی نیاز مشتری را مرتفع میکند. از این رو باید اذعان داشت شاهین از نظر ابعادی و ارگونومی برای این سگمنت بسیار مناسب طراحی شده است.
وی افزود: «بر اساس این موضوع در آبانماه، شاهد جهش فروش خودرو شاهین بودهایم، بهنحویکه میزان پذیرش ثبت نام بیش از ۴۰۰ درصد نسبت به مهرماه افزایش یافته و باتوجه به افزایش درخواست متقاضیان جهت خرید این محصول برنامهریزی لازم جهت افزایش تولید صورت پذیرفته است.»
یکی از ویژگیهای مثبت کابین شاهین، فضای مناسب سرنشینان عقب است که بهشکل بسیار مناسبی، جادار و راحت احساس میشود؛ بهنحوی که سه فرد قدبلند ۱۸۰سانتیمتری بهراحتی در ردیف عقب شاهین جای میگیرند.
کاهش صدای اضافه پیشرانه و کابین
از اواخر سال ۱۴۰۰ و پس از تغییرات مدیریتی در گروه خودروسازی سایپا، کیفیسازی محصولات این خودروساز آغاز شد که در سایپا این کار با سدان شاهین و رفع برخی نواقص این محصول پرچمدار شروع شد و همچنان ادامه دارد. هرچند مبحث کیفیسازی و افزایش کیفیت خودروهای داخلی از گستردگی زیادی برخوردار است و انجام آن حمایت و همکاری سایر بخشهای زنجیره تامین را میطلبد، اما برخی اقدامات میتواند در افزایش کیفیت خودروهای داخلی و به تبع آن افزایش رضایت مشتریان مفید واقع شود.
از یکسو؛ شاهین برنده درگهای برگزارشده توسط خریداران با دیگر خودروها بوده است و ازسویدیگر گارانتی طولانی سایپا برای موتور توربوشارژ شاهین، خیال خریداران را از بابت موتور این محصول راحت کرده است.
حسین کاظمی طرقی با بیان این مطلب افزود: «نتیجه این برنامهریزیها که با همت تمامی همکاران صورت پذیرفته، باعث افزایش کیفیت خودرو شاهین شده است و در آخرین نظرسنجیهای انجامشده از مشتریان این خودرو، سطح رضایتمندی مشتریان ۸۷ درصد ارتقا یافته که نشان از به ثمر نشستن اقدامات انجام شده است.»
سایپا در همین راستا، کاهش صدای شاهین را در دستور کار قرار داد و در یک فرآیند ۴۵روزه صدای غیرعادی این محصول حذف شد. بدینترتیب اکنون شاهین نسبتبه صدا ایزوله شده و حذف صدای غیرعادی اتاق آن مورد تایید واحدهای کیفیت و مهندسی قرار گرفته که باعث رضایت نسبی خریداران بوده است.
بازطراحی و تعویض صندلی های شاهین
در اردیبهشتماه امسال محمدعلی تیموری؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از کاهش صدای ورودی به کابین سایپا با انجام اقدامات فنی در خطتولید خبر داد. اما این همه ماجرا درخصوص افزایش کیفیت سایپا شاهین نیست. همواره درصد بالایی از ایرادهای خودروهای تولید داخل به ضعف در مونتاژ قطعات مربوط میشود که به نارضایتی مشتریان میانجامد.
بررسی مدت زمان و نحوه پوشش گارانتی شاهین نیز نشان میدهد شاهین با وجود اینکه مجهز به موتور توربوشارژر است، دارای گارانتی ۶۰هزار کیلومتری بوده و از همان ابتدای عرضه؛ نسبت به رقبا ۲۰هزارکیلومتر ضمانت قوای محرکه بیشتری دارد.