شاکی پرونده میگوید در سال ۲۰۱۸ بالغبر پنجهزار دلار برای تهیه سیستم کمکراننده هزینه کرده است و به گفته او بسیاری دیگر از رانندههای تسلا هزاران دلار برای دسترسی بهسیستم Enhanced Autopilot هزینه کردهاند.
در بخشی از پرونده بهاصطلاحاتی که تسلا برای قابلیتهای خودروهایش بهکار میبرد (نظیر Autopilot) اشاره شده است.
Enhanced Autopilot بهنوعی زمینهساز قابلیت Full Self-Driving بود و تسلا در حال حاضر Full Self-Driving را در قالب بسته ۱۵ هزاردلاری میفروشد. این سیستم هنوز بهصورت گسترده دردسترس نیست. ماتسکو قصد دارد پرونده را بهشکوائیهای گروهی تبدیل کند. این درحالی است که تسلا همین حالا با یک شکوائیه گروهی دیگر دستوپنجه نرم میکند.
بریگز ماتسکو همچنین میگوید ایلان ماسک در سال ۲۰۱۹ ادعا کرده بود یکمیلیون دستگاه تاکسی رباتیک وارد جادهها میکند.
شاکی پرونده همچنین بیانیههای عمومی و توییتهای ایلان ماسک درباره سیستم تکمیلنشده Full Self-Driving را در پرونده گنجانده است.
ایلان ماسک همچنین گفته: «یک سال بعد، بیش از یک میلیون دستگاه خودرو با سیستم کاملا خودران خواهیم داشت».
این قابلیت در تمام خودروهای تسلا وجود ندارد و شاکی پرونده میگوید سیستمهای Autopilot و Full Self-Driving نهتنها گمراهکنندهاند، بلکه خطرناک بهنظر میرسند. در این پرونده بهچند حادثه تصادف خودروهای تسلا نظیر تصادف خبرساز سال ۲۰۱۸ اشاره شده است.
شکوائیه جدیدی که توسط یکی از مالکان خودرو تسلا در سانفرانسیسکوی آمریکا ثبت شده ادعا میکند این خودروساز بزرگ آمریکایی و مدیرعامل آن یعنی ایلان ماسک درباره سیستمهای کمکراننده Autopilot و Full Self-Driving ادعاهای گمراهکنندهای را مطرح میکنند.
شماری از مهندسان سابق تسلا که در تهیه این ویدئو نقش داشتهاند گفتهاند خودرو بهنمایشدرآمده در مسیری ازپیشترسیمشده و با بهرهگیری از مدل سهبعدی جاده بهحرکت درآمده است.
درنتیجه این تصادف، تحقیقات فدرال شروع شد. بریگز ماتسکو میگوید که از طریق شکایت در دادگاه قصد دارد جلو بازاریابی گمراهکننده سیستم کمکراننده خودروهای تسلا را بگیرد. او میگوید تسلا باید پولی را که او و سایر رانندهها برای سیستم خودران Full Self-Driving پرداخت کردهاند، بازگرداند. ماتسکو همچنین بهدنبال خسارت تنبیهی برای تسلا است.