به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: «درخصوص خودروهای تجاری توجه ویژهای در گروه سایپا وجود دارد و تجاریسازی جزو اولویتهای اصلی است.» محمدعلی تیموری درحاشیه افتتاح و بازدید از خطوط تزریق فوم یخچالی نیسان و اتاق بار پادرا اظهار داشت: «رعایت دستورالعملهای کیفی در تولید محصولات استاندارد باید در اولویت تمام همکاران قرار داشته باشد و با افزایش بهرهوری، میتوان ظرفیت و پتانسیل گروه را بالا برد.» وی افزود: «شرکت ایرانکاوه سایپا یکی از شرکتهای استراتژیک گروه سایپاست که در چند سال گذشته مورد توجه قرار نگرفته است.»
افزایش 41 درصدی تولید محصولات شاسی و کاربری
در ادامه حسین قربانی، مدیرعامل شرکت ایرانکاوه با ارائه گزارشی از افزایش 41 درصدی تولید محصولات شاسی و کاربری نسبت بهسال گذشته خبر داد و گفت: «توسعه محصولات جدید درحوزه کاربری سبک با تولید اتاق بارهای کمپرسی نیسان و پادرا پلاس در دو نوع تکسوز و دوگانهسوز و همچنین اتاق بار یخچالی نیسان انجام شده است.» وی افزود: «درحوزه طراحی و توسعه محصولات نیمهتریلر پیشرفتهایی صورت گرفته است که بهزودی از محصولات نمونه و صادراتی رونمایی خواهد شد.»
منبع
تولید محصولات جدید با استانداردهای جهانی
مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: «شرکت ایرانکاوه سایپا با تکیه بر توان متخصصان داخلی امروز توانسته است خطوط تزریق فوم یخچالی نیسان و اتاق بار نیسان پادرا را در راستای توسعه این شرکت راهاندازی کند که این موضوع نشان از ظرفیت بالای این شرکت در راستای تولید محصولات تجاری و کاربریسازی در گروه سایپا دارد.» وی افزود: «گروه سایپا میتواند با همافزایی، علاوهبر خلق ارزش و تولید محصولات جدید با استانداردهای جهانی، با تکیه بر توان متخصصان و کارکنان کل مجموعه در مسیر رشد و توسعه پایدار قرار گیرد.» تیموری خاطرنشان کرد: «سازمان باید بهصورت یکدست و هماهنگ باشد تا امکان تولید محصول باکیفیت فراهم شود.»
تعریف پروژههای توسعهمحور
تیموری بیان کرد: «خودروهای تجاری در ایران از مزیت بالایی برخوردارند و شرکت ایرانکاوه سایپا با تعریف پروژههای توسعهمحور علاوهبر اینکه در خود کارخانه ایرانکاوه سایپا اشتغالزایی ایجاد کرده، توانسته است بستر ایجاد شغل در جامعه را نیز افزایش دهد.»
وی ادامه داد: «تجاریسازی و کاربریسازی بهدلیل درگیر بودن نیروی انسانی در مراحل تولید، امکان رشد اشتغال نیروی انسانی در آن مجموعه را افزایش میدهد و بر همین اساس سایپا با تمام توان تلاش خواهد کرد تا این موضوعات را در شرکت ایرانکاوه سایپا افزایش دهد و بهاین ترتیب در استان البرز اشتغال مناسبی ایجاد شود.» بهگفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، تولید خودروهای تجاری و کاربریسازی آنها علاوهبر افزایش ارزش افزوده محصول، رشد پایدار و توسعه برای گروه سایپا، میتواند تضمینکننده اشتغال مناسب در جامعه نیز باشد که این موضوع از اهمیت بالایی برای گروه خودروسازی سایپا برخوردار است. وی افزود: «درحالحاضر در شرکت ایرانکاوه سایپا، خودرو نیسان کاربریسازی میشود و در فاز بعدی تولید اتوبوس، مینیبوس و مینیباس است که در دستور کار قرار دارد و تولید این محصولات میتواند ظرفیت اشتغالزایی بالایی در این شرکت ایجاد کند.»
خلق ارزش و بهبود فرآیندها
تیموری تعریف پروژههای مناسب و توسعهمحور را در راستای اهداف سازمان مهم دانست و گفت: «شکلگیری پروژههای مختلف در حوزههای تولید محصول میتواند برند گروه سایپا را در سالهای آینده بهجایگاه بالایی برساند.» وی ادامه داد: «تفکر سیستمی و توسعهمحور در گروه سایپا شکل گرفته که نیاز است با خلق ارزش و بهبود فرآیندها، مسیر رشد و تعالی گروه خودروسازی سایپا بیش از پیش هموار شود.»