به گزارش «اخبار خودرو»،با وجود گسترش روزافزون خودروهای برقی در جهان، هنوز مناطقی هستند که میتوانند از پتانسیل سوخت زیستی اتانول بهره ببرند بهاین ترتیب گسترش خودرو الکتریکی به معنای نابودی سوخت زیستی نیست. بهگفته مدیر اجرایی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سوختزیستی در دنیا، حرکت جهانی دولتها و خودروسازان برای تقویت تولید خودرو برقی به معنای از بین رفتن کامل اتانول بهعنوان یک محصول نیست. به گزارش اتوبلاگ، پائولا کووارسکی، مدیر ارشد استراتژی Raízen SA برزیل در این زمینه گفت: «فراتر از تقاضا در کشورهایی که سوختهای زیستی را تولید میکنند و کشورهایی مانند برزیل و هند که پذیرش خودرو برقی با سرعت کندتری پیشرفت میکند، صنایعی وجود دارند که برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای نیاز به استفاده از سوخت زیستی دارند و در آن مکانها برق گزینهای امکانپذیر نیست.» کوارسکی طی مصاحبهای در روز سهشنبه در نیویورک (او هفته آینده برای شرکت در کنفرانس آبوهوایی خواهد رفت) گفت: «بخشهایی به اصطلاح «سختکاهش» هستند مانند کشتیرانی و حملونقل هوایی اما اهداف جدی برای آینده سوختهای زیستی بهشمار میروند. البته خودروهای برقی نیز میتوانند از پیل سوختی برای تبدیل اتانول به هیدروژن به منظور حرکت موتورهای برقی استفاده کنند.» کووارسکی گفت: «تصور میکنم خودروسازان میتوانند در خودرو برقی که در اروپا یا ایالات متحده تردد دارد، باتری را در برزیل یا هند برای پیل سوختی تغییر دهند و از اتانول استفاده کنند.» نیسان، تویوتا و فولکسواگن ازجمله خودروسازانی هستند که فناوری خودرو هیبرید را توسعه میدهند؛ خودرو هیبرید این شرکتها از اتانول برای تولید هیدروژن در داخل خودرو بهره میبرد و گاز هیدروژن نیز به نوبه خود موتور الکتریکی را تغذیه میکند. کارشناسان بر این باورند برای مکانهایی مانند برزیل که در آن سیستم گسترده توزیع اتانول وجود دارد، استفاده از سوختزیستی در خودروها معقول است. ازآنجاکه خودروسازان دارای برنامههای تولید جهانی هستند، اما تولید محصولات برای نیازهای مناطق خاص و دستیابی به اهداف کمی دشوار باشد. کووارسکی پتانسیل استفاده از اتانول در سوخت حملونقل هوایی پایدار یا بهعنوان سوختزیستی انبارشونده برای کشتیها و مناطقی را که استفاده از باتری و برق دشوار است، امکانپذیر میداند.