هنری لو فلمینگ، بنیانگذار Sustainability Analytics گفت: «نیاز بهمنابع برای ستونهای شارژ جدید بسیار بیشتر از استفاده از منابع موجود برق در خیابان است؛ بنابراین جای تعجب نیست که ساخت ستونهای جدید سبب انتشار کربن بیشتر شود.»
شارژ خودرو درخیابان محتملترین راهحل برای معضل رانندگان شهری است که قادر بهنصب شارژر در خانه خود نیستند. شارژرهای کنار خیابان پیکربندیهای زیادی دارند؛ اما شاید جالبترین موردی که در ارتباط با آن شنیدهایم، شارژری است که میتوان آن را در پایههای چراغ موجود در خیابان نصب کرد.
براساس مطالعات اگر این چراغها بهدرستی بهشارژر تبدیل شوند، مطمئنا مواد کمتر و زمان کمتری صرف خواهد شد و بههمین دلیل دردسر کمتری خواهد داشت و تمام اینها به انتشار کمتر گازهای گلخانهای کمک میکند.
استفاده از چراغهای برق بهچند دلیل ایده خوبی بهنظر میرسد. بدون درهم ریختگی خیابان و بدون نیاز بهقطعات متحرک و اجرای خدمات الکتریکی جدید دلایلی است که سبب تمایل بهاین نوع شارژرها شده است. امروزه چندین شرکت در این فضا با هم رقابت میکنند و این ایده در لندن، نیویورکسیتی، کانزاسسیتی و والنسیا اجرایی شده است.
وی اظهار کرد: «همهچیز دارای ردپای زیستمحیطی است و کسانی که شارژر خودروهای برقی را بهکار میگیرند، اغلب درمورد سبز بودن برقی که شارژرهایشان استفاده میکنند، بحث میکنند. با این حال ما بهندرت درمورد ردپای کربن نسبی انواع سختافزارهای جایگزین میشنویم.»