سال گذشته نیز شرکت سایپادیزل به عنوان زیرمجموعه تجاریساز گروه سایپا اتوبوسهای برقی و دیزلی خود را در پنجمین نمایشگاه حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته به نمایش گذاشت. براساس اعلام این تجاریساز کشور اتوبوسهای دیزلی قرار بود با حدود ۳۰ درصد داخلیسازی پس از سفارشگیری ازسوی مشتریان، تولید شود. همچنین، سایپادیزل عنوان کرده بود که با توجه به توافقات صورتگرفته با شریک تجاری خارجی، اتوبوس برقی ابتدا بهصورت CBU و در صورت افزایش تقاضا از سوی بازار، در کشور تولید و عرضه میشود. محصولات مسافری سایپادیزل از ۲سال یا ۲۰۰هزار کیلومتر گارانتی برخوردار هستند و شرکت خدمات فنی رنا بهعنوان سازمان خدمات پس از فروش محصولات سایپادیزل، وظیفه ارائه خدمات به این محصولات را در سراسر کشور بر عهده دارد. همچنین در مدل برقی نیز، باطری محصول از گارانتی ۸ساله و یا ۵۰۰هزار کیلومتر پیمایش بهره میبرد.
از کاربریسازی تا تولید اتوبوس، مینیبوس و میدلباس
به گزارش «اخبار خودرو»،بعد از آنکه تجاریسازان بسیاری در این سالها تلاش کردند بخشی از نیاز بازار به خودروهای مسافری بهویژه اتوبوسها را تامین کنند، سال گذشته سایپادیزل خبر از ورود به بخش اتوبوسسازی کشور داد. این خودروسازی در ماههای پایانی سال ۱۴۰۰ از دو مدل اتوبوس برقی و دیزلی خود رونمایی کرد. حالا نیز مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از همکاری دیگر زیرمجموعه تجاریساز و کاربریساز این گروه خودروسازی یعنی ایرانکاوه بهمنظور تولید اتوبوس، مینیبوس و میدلباس خبر داده است. بهطور قطع حضور این خودروسازی و استفاده از ظرفیتهای آن در بخش تولید مسافریها که بیش از همیشه با کمبود محصول مواجه است، در کنار همکاری با سایر تولیدکنندگان این بخش، روزنه امیدی را برای بازار تجاریهای مسافری ایجاد خواهد کرد.
از کاربریسازی وانت تا تولید اتوبوس و …
تیموری که در حاشیه افتتاح و بازدید از خطوط تزریق فوم یخچالی وانتنیسان و اتاق بار وانت پادرا سخن میگفت، تصریح کرد: «خودروهای تجاری در ایران از مزیت بالایی برخوردارند و شرکت ایرانکاوه سایپا با تعریف پروژههای توسعهمحور علاوه بر اینکه در خود کارخانه ایرانکاوهسایپا اشتغالزایی ایجاد کرده، توانسته است بستر ایجاد شغل در جامعه را نیز افزایش دهد.» مدیرعامل گروه سایپا گفت: «تولید خودروهای تجاری و کاربریسازی آنها به دلیل درگیر بودن نیروی انسانی در مراحل تولید، امکان رشد اشتغال نیروی انسانی در آن مجموعه را افزایش میدهد و برهمین اساس سایپا با تمام توان تلاش خواهد کرد این موضوعات را در شرکت ایرانکاوهسایپا افزایش دهد و اشتغال مناسبی در استان البرز ایجاد شود.»
رشد پایدار و توسعه گروه با تولید خودروهای تجاری
تیموری همچنین بیان کرد: «شرکت ایرانکاوه سایپا با تکیه بر توان متخصصان داخلی امروز توانسته خطوط تزریق فوم یخچالی نیسان و اتاق بار نیسان پادرا را در راستای توسعه این شرکت راهاندازی کند که این موضوع نشان از ظرفیت بالای این شرکت در راستای تولید محصولات تجاری و کاربریسازی در گروه سایپاست.» تیموری همچنین بیان کرد: «گروه سایپا میتواند با همافزایی، علاوه بر خلق ارزش و تولید محصولات جدید با استانداردهای جهانی، با تکیه بر متخصصان و کارکنان کل مجموعه در مسیر رشد و توسعه پایدار قرار گیرد.» وی خاطر نشان کرد: «سازمان باید به صورت یکدست و هماهنگ باشد تا امکان تولید محصول باکیفیت فراهم شود.» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تعریف پروژههای مناسب و توسعهمحور را در راستای اهداف سازمان مهم دانست و گفت: «شکلگیری پروژههای مختلف در حوزههای تولید محصول میتواند برند گروه سایپا را در سالهای آینده به جایگاه بالایی ارتقا دهد.» تیموری در پایان تصریح کرد: «تفکر سیستمی و توسعهمحور در گروه سایپا شکل گرفته است که نیاز است با خلق ارزش و بهبود فرآیندها، مسیر رشد و تعالی گروه خودروسازی سایپا بیش از پیش هموار شود.»
برنامه سایپادیزل برای تولید اتوبوسهای الکتریکی
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص ورود ایران کاوه برای تولید خودروهای مسافری سنگین و نیمهسنگین اعلام کرده است که «درحالحاضر در شرکت ایرانکاوهسایپا، خودرو نیسان کاربریسازی میشود و در فاز بعدی نیز تولید اتوبوس، مینیبوس و میدلباس است که در دستور این شرکت کار قرار دارد که تولید این محصولات میتواند ظرفیت اشتغالزایی بالایی در این شرکت ایجاد کند.» محمدعلی تیموری در ادامه بیان کرد: «درخصوص خودروهای تجاری توجه ویژهای در گروه سایپا وجود دارد و تجاریسازی جزو اولویتهای اصلی است.» وی همچنین درباره کیفیت این خودروهای عنوان کرد: «رعایت دستورالعملهای کیفی در تولید محصولات استاندارد باید در اولویت همه همکاران قرار داشته باشد و با افزایش بهرهوری، میتوان ظرفیت و پتانسیل گروه را بالا برد.»
راهاندازی خطوط تزریق فوم یخچالی نیسان و …