ارتقای چشمگیر موتورهای موجود و ساخت موتور 3 سیلندر
پورمجیب تصریح کرد: «درحال حاضر موتور ملیEF7 به یورو 5 ارتقا یافته و بهسامانه توربوشارژ مجهز شده است.» وی با بیان اینکه علاوهبر رشد کمی، ارتقای کیفیت موتورها را نیز رقم زدهایم گفت: «درسالهای اخیر در راستای ارتقای موتورهای ایرانخودرو اقدامات موثری صورت گرفته که ثمره بهرهمندی از اندیشه و توان دانشبنیانی بوده است.» بهگفته وی اقداماتی نظیر توسعه سیستمهای دیداری و اتوماسیون، رباتیک، دستگاههای تست که بهآخرین فناوریهای الکترونیکی روز مجهز شدهاند و امکان تشخیص کوچکترین مغایرتهای مونتاژی و قطعهای را بهراحتی فراهم کرده، درمجموع سبب افزایش قابل توجه کیفیت موتورها شده است. قائممقام توسعه و تولید ایرانخودرو ادامه داد: «همزمان با ارتقای کیفیت، ارتقای کمیت محقق شده است که اتفاقی مبارک برای صنعتخودرو کشور بهشمار میرود.» وی یکی از پروژههای صنعتی در حال اجرای این شرکت را موتور 3 سیلندر دانست و گفت: «موتور 3 سیلندر پروژه پیشران و پیشرو ایرانخودرو است که شرکت ایپکو بهصورت مشترک با معاونت تحقیقات، توسعه و تکوین محصولات ایرانخودرو درحال توسعه آن است.» وی با بیان اینکه باید بتوانیم با سامانههای کممصرف دارای توان و گشتاور مناسب خودروها را عرضه کنیم، با اشاره بهبهبودهای صورتگرفته در چندماه اخیر در حوزه قوای محرکه گفت: «موتورهای فعلی توسعه یافته است و موتور TU5 پلاس در تارا و ۲۰۷ اتوماتیک استفاده میشود. همچنین موتور توسعهیافته XUP که بیش از یک لیتر کاهش مصرف سوخت را نسبت بهنسل قبلی خود رقم زده، در محصول پارس نصب میشود.»
به گزارش «اخبار خودرو»،قائممقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایرانخودرو گفت: «در آینده استانداردهای سختگیرانهای درباره مصرف سوخت و آلایندگی خودروها خواهیم داشت که ایرانخودرو از هماکنون خود را با استانداردها و قوانین مترقی همسو میکند.» کیانوش پورمجیب با اشاره بهبازدید مقام معظم رهبری از سالن موتورسازی ایرانخودرو و محصول موتور ملی در سال ۱۳۸۹ و رهنمودهای ایشان به دولت، مجلس و صنعت کشور برای افزایش تیراژ تولید این موتور افزود: «در دوره مدیریت کنونی، التزام عملی برای تسریع درتحقق اهداف ایجاد شده و آرزوی دیرینه ایرانخودرو و صنعت خودرو کشور درخصوص افزایش تیراژ تولید موتور ملی از ۵۰۰ دستگاه در سال گذشته به یکهزار دستگاه محقق شده است.» وی با بیان اینکه این دستاورد حاصل همدلی و همراهی شبکه تامین و مجموعه کارکنان ایرانخودرو است، گفت: «برای ارتقای موتور ملی اقدامات عملیاتی مهمی صورت گرفته که مهمترین آن کاهش 1.5 لیتری مصرف سوخت این موتور نسبت بهسال ابتدایی تولید آن است.»
توسعه خدمات مدیریت ارتباط با مشتریان به دلیل افزایش تیراژ تولید
پورمجیب با تاکید بر توسعه خدمات مدیریت ارتباط با مشتریان بهدلیل افزایش تیراژ تولید گفت: «با توجه بهرویکرد مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در ارائه خدمات مطلوب و بینقص به مشتریان، برنامههای توسعهای درحـــــوزه خدمات و پاسخگویی متناسب با شأن مردم و مشتریان اجرا میشود.»
وی با تاکید بر لزوم همکاری و ارتباط تنگاتنگ بخشهای مختلف سازمان با مدیریت ارتباط با مشتریان و شکلگیری چرخه بهبود بیان کرد: «آسیبشناسی از طریق دریافت نظرات و تحلیل درخواستهای مشتریان و درنهایت انعکاس نقاط قابل بهبود بهفرآیندهای تولیدی، سبب حذف نواقص و ایرادات قطعات و سیستمهای خودروها خواهد شد.»
تمرکز ویژه آبیپوشان جادهمخصوص بر روند شکایات مشتریان
قائممقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایرانخودرو همچنین با بیان اینکه روند فعلی کاهش شکایات مشتریان بیانگر حرکت صحیح در مسیر جلب رضایتمندی مشتریان است، گفت: «نتایج پروژههای کیفی درزنجیره ارزش ایرانخودرو در حال بهثمر نشستن است.»
وی با اشاره بهاینکه حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید، اقدامی بسیار مهم در احیای کیفیت محصولات بوده است، اظهار داشت: «برنامهریزی و سیاستگزاری فعلی در گروه صنعتی ایرانخودرو بسیاری از مفاهیم نادرست را از تولید حذف کرده و سبب شده است خودرو کامل و قابل عرضه بهبازار بهجای خودرو ناقص و کالای در جریان ساخت بهعنوان عملکرد تولید ایرانخودرو درنظر گرفته شود.»
پورمجیب با اشاره بهتجهیزات، زیرساخت و منابع انسانی متخصص و با تجربه درمجموعه ارتباط با مشتریان ایرانخودرو افزود: «ظرفیتهای موجود بهصورت کامل در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان بهکار گرفته میشود.»
وی با بیان اینکه مدیریت ارتباط با مشتریان توانسته است درماههای اخیر با بهکارگیری مطلوبتر ظرفیتهای موجود در راستای استراتژیهای کلان گروه حرکت کند، ادامه داد: «این مجموعه بهعنوان آخرین و اصلیترین نقطه کانونی ایرانخودرو براساس نحوه عملکرد و پاسخگویی، نقش مهم و راهبردی در جلب رضایت مشتریان و ارتقای تصویر ذهنی مشتریان درحوزههای مختلف فروش، کیفیت و خدمات پس از فروش دارد.»